måndag 19 oktober 2009

Vinst i tävling gör mig GLAD...






Spännande med paket i brevlådan idag...

Nyligen vann jag i en tävling hos Malin i den mysiga bloggen Ekebo.
Jag blev så GLAD och jag behöver få bli lite extra GLAD nu för tiden...Jag vann en gullig grönrutig duk från Nyblom & Kollén, en zinkängel och fina gamla bilder på växter. Paketet var så fint inslaget med fina band och ett zinkhjärta som det stod "Congratulations" på. Här ser ni vinsterna i mitt kök. Jag hängde ängeln och hjärtat i olivträdet som nu står i köket.
Tack så mycket Malin, snart ska nog jag ha en liten tävling. Så håll utkik!!!

På tal om att göra roliga saker, så var jag, sambon, Camilla och Jonas på en trevlig avsmakningsmeny på Ölme prästgård (http://www.olmeprastgard.se/) i fredags. Det var så himla mysigt och god mat. De bjöd på 17 olika smakupplevelser från bygden som vi skulle gissa på och fylla i ett formulär. Även betygsätta. Vi fick gissa på huvudingredienser i soppor, bröd, kött, sås och efterrätter. Första soppan var gjord av jordärtskocka och var supergod, rödbetssoppan med dragon var ok. Ett mjukt bröd på rågmjöl, hårt bröd på dinkel. Getost med inkokta äpplen med smak av rosmarin, ingefära, citron m.m. Mor Karins ostkaka med körsbärssås och grädde, äpplen stekta i calvados, råsocker m.m Vi fick smaka på häst-, skink-, hjort- och kalvkött. Allt var i små smakportioner, men när allt var klart efter tre timmar med gott vin var jag proppmätt...Jag hade 9 rätt av 17 och var en av de tre som hade flest rätt, så jag vann en burk hemgjord körsbärssylt. Så nöjda efter att ha fått skjuts hem kl. 22.30, slappade vi i soffan en stund innan sängdags:-)

Detta kan vi varmt rekommendera till er som är intresserade av nya smakupplevelser och bor i Värmland i närheten av Ölme!!!

I kväll när jag gick in här i bloggen och läste alla fina kommentarer kom tårarna trillande ner för kinderna. Tack så mycket för att ni tänker på mig och skriver så mycket uppmuntrande ord. Det hjälper mig såå mycket att må bättre och försöka få energin tillbaka.
"Var generös med vänliga ord- de är aldrig bortkastade!"

Massor med kramar till er!

Carpe diem-Fånga dagen !
♥Susanne

23 kommentarer:

  1. Hej! Vad härligt att ni fick en trevlig kväll i Ölme och att maten var god. Visst är det skönt att få komma ut och sätta sej vid ett fint bord. Det måste vara svårt att gissa på vad det var i rätterna och jag tycker du var duktig som hade så många rätt.
    Nu hoppas jag att du har det bra.
    Många kramisar till dej. Birgitta

    SvaraRadera
  2. Glömde säja Grattis till den fina vinsten.

    SvaraRadera
  3. Grattis till Vinsten..Så glad man blir..Låter som en härlig matstund..Jag börjar redan längta efter Julmat..Jag är en riktig Smörgåsbord älskare=) Tänk att bara få äta massor av det man gillar..massa kramar till dig från en trött Fare bo..Nu Godnatt..

    SvaraRadera
  4. Grattis til vinsten, vad skoj att vinna lite, sånt piggar ju verkligen upp om man mår dåligt eller inte är på topp!:-) Hoppas du får en fin dag vännen! Kraam Sofia

    SvaraRadera
  5. Grattis till de fina vinsterna! Visst blir man lycklig när man vinner:-))
    Det lät som en härlig dag med smakupplevelser, sån sak man inte gör alltför ofta men som man minns. Lite långt till Värmland bara:-(
    Kramis Cilla

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne! Å tack så mycket för grattis hälsningen hos mig! Å grattis till dig till de fina vinsterna!;-) Låter som ni hade en riktigt mysig gourmet kväll..god mat är ju ett av livets njutningsämnen!
    Ta hand om dig!!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  7. Hej Susanne!
    Vad mysigt ni verkar ha haft det och så mycket gott att smaka på där på Ölme Prästgård:)

    Jättekul att det just var du som vann inne hos Malin, blev så glad när jag såg det!
    Vilket vackert inslaget paket de fina vinsterna låg i!

    Ha en bra dag Vännen och sköt om dig,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne,
    Åh vilka fina vinster. Det är du verkligen värd. Och att du vann sylten också....verkar ha varit ett jättemysigt besök på prästgården.
    Ta väl hand om dig!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Grattis till vinsten vad fina saker det var, roligt.

    Tack för en jättetrevlig helg i ditt sällskap.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Grattis till din fina vinst! Vissa dagar/tider behöver man den där uppmuntran lite mer än andra!
    Vad kul att du är så positiv till Ölme prästgård. Jag har hört negativ kritik och då har jag inte direkt blivit inspirerad att åka dit...men nu så...efter dina översvallande positva omdömen så....
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Du har verkligen turen med Dig nu!! Glöm inte att maila mig Din adress, så jag kan skicka ännu ett paket till Dig!! Grattis till vinsten:o)
    Vad bra att Du haft en trevlig Helg!!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  12. Jippiiii, jag vann igen. Det är LYCKA det:-)
    Nu får jag nog köpa några trisslotter...
    Kram på dig Malin och er andra.
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Grattis till vinsten vännen! Det låter som du behövde det mycket just nu... Du ska veta att jag tänker på dig varje dag!! Synd att det inte passade alla att vi kommer förbi i veckan. Sköt om dig! Varm höstkram Anna

    SvaraRadera
  14. Grattis på Dig.
    Det var jättefina vinster Du vann.
    Ni verkar ha haft en väldigt trevlig kväll.
    Det blir nog tyvärr för långt för mig att åka.
    Ha det Gott i veckan
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  15. Grattis till de fina vinsterna! Roligt att just du vann!

    Det lät som ni hade en trevlig kväll i Ölme! Min mammas bästa väninna bodde i den prästgården som barn. Hennes pappa var präst och han och hans fru hade fem flickor. Mamma var mycket där i prästgården på 1940-50- talet. Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Vad kul att höra lite historia om prästgården. Tänk vad världen är liten:-)
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  17. Hej Susanne!

    Det var jättelänge sen jag var och hälsade på hos dig. Jag förstår också att du drabbats av det som man är livrädd för. Jag har precis fått besked om att mina var bra efter min första mamografi, men min väninna fick ett inte lika roligt besked förra hösten. Hon har nu klarat av alla behandlingar och de har även opererat henne två gånger. Hon är nu ganska pigg, men får väldigt ont om hon tar i för hårt! Hennes mamma har haft bröstcancer även hon och den verkar ha försvunnit. Jag hoppas verkligen du får känna dig stark och pigg och att du blir bra. Du skriver i alla fall om många positiva saker i ditt liv, och det är den bästa medicinen.

    Ta nu väl hand om dig och grattis till vinsten. Du är värd alla vinster du kan få tycker jag:)

    Styrkekramar från mig i Sörmland

    Karin

    SvaraRadera
  18. Grattis till vinsten och visst gör bloggvänners kommenterer en rörd av glädje.

    Ta hand om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hejsan Susanne!
    Ett stort GRATTIS till dig!!!
    Visst är det kul att vinna. Då vet vi båda tvån hur spännande det är att titta i brevlådan och se sitt paket ligga där..att sedan öppna det och njuta utav vinsten. Som Julafton! :))
    Vet du jag har bott i värmland förr..Karlstad!
    Åhh vad jag längtar tillbaka dit. Nu bor jag i min hemstad i västernorrland, igen. Tänk att man nästan alltid kommer hem till sist!? HA!

    Du frågade om clv trycket inne hos mig.
    Tyvärr vet jag inte vart man kan köpa dem. Eller om det finns att köpa? Trycket är mitt eget som jag ritat för länge sedan. scannat in skissen och redigerat den i ett bildprogram. Pillrigt, pillrigt. I dag har jag det inte kvar. Ett dumt virus tog den och mycket annat! Grrrr!!! Då var jag inge glad ska du veta.
    Som tur hade jag hunnit med att göra några transfer utskrifter. Som sedan legat och väntat på mig och symaskinen. Där av kuddarna. Och det räcker till något mer sedan också.
    Jag får väl skissa upp en ny clv mall, någon gång! :))
    Transferpapper kan du säkert köpa på clas ohlsons! Min man beställde dem jag har från utlandet medans han endå skulle beställa andra saker. Det var bra länge sedan nu, så jag kommer inte ihåg vart det var ifrån. Men googla på ordet så kommer det säkert upp flera alternativ! :)
    Oj vad jag skrivit mycket! Hoppas det gick att förstå..klockan är lite sent och mina ögon går i kors. Tyvärr känner jag att jag inte kunde hjälpa dig så mycket med din fråga. Ledsen för det.
    Tack rara gulliga för dina ord! De värmde att höra ska du veta. Kom i rättan tid, faktiskt:)
    Hoppas du får en fin morgon och sköna dagar i veckan...
    Varm kram / Åsa.

    SvaraRadera
  20. Det var väldans vad fint du vunnit.:-) Kram

    SvaraRadera
  21. Grattis till den fina vinsten! Ha det så gott kramis Åsa

    SvaraRadera
  22. Grattis till vinsten vad roligt,jätte fina saker.Hoppas att du mår lite bättre och att din ork kommer. Nu kan man hämta nya krafter med att mysa med tända ljus,bara vara läsa en bra bok gå ut och gå när man orkar....
    Önskar dej allt gott..
    Kramar hela dan.
    Marita

    SvaraRadera
  23. Hej !
    Grattis till vinsten... tack för påhälsningen inne hos mig ;-) är här & tassar omkring nu på morgonen.
    Önskar Dig en härlig start på dagen.
    //Siv

    SvaraRadera