söndag 11 oktober 2009

Höstmys i vardagsrummet...



Vårt vardagsrum har fått lite höstfärger...

I sommar har vi haft ljusa gardiner både i matrummet och i vardagsrummet. För ett tag sedan satte jag upp bruna linnegardiner och lade dit lite nysydda kuddar i lite mer höstfärger. Det blir lite varmare med färg på hösten. Vi har två bruna stora soffor från EM möbler och en schäslong. Sofforna är stora och djupa och sköna att sitta eller ligga i. Vid Tv:n har vi en brun fondvägg med en lackhylla från IKEA med bl.a en lampa som är mysig att tända vid TV:n. Den andra lackhyllan sitter på den ljusa väggen ovanför soffan, där står olika träsaker som vi köpt på våra resor till Egypten, Spanien och Thailand.
Vi är mycket i vårt vardagsrum, vi sitter vid datorn, ser på TV, läser och jobbar. En annan gång visar jag vår braskamin som vi tänder i ofta på vintern. I helgen var min sambo till Sth med en kompis, då passade jag och dottern på att mysa och ta det lugnt. Senare på kvällen gick hon till kompisar, då tog jag det bara lugnt och stickade och bläddrade i pysseltidningar och böcker. Jag får mer ork till att pyssla som jag mår bra av och vissa dagar mår jag bättre och vissa dagar sämre...I lördags shoppade jag och kompisen Lena lite på loppis som jag visar en annan dag.

I morgon ska jag till Karlstad på ultraljud av hjärtat och få min sista herceptinbehandling, en antikroppshormon för min bröstcancer. Det har jag fått i ett år nu. Nu ska jag fortsätta att äta antikroppshormoner i tablettform i fem år. Det känns både skönt och lite läskigt, eftersom man inte är på kontroller lika ofta längre.

"Det är meningslöst att ångra det som aldrig blev av.
Det gäller att ta vara på livet här och nu!"
Ta hand om er!

♥Många kramar Susanne♥

17 kommentarer:

  1. Tänker på dig...
    Fina färger i vardagsrummet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kram till din dag i morgon,,Jag har beställt ett Rosa Band av Penny..Hon har virkat så jätte fina,,kan se den på min blogg..Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så mysigt så,gardinerna har kommit upp jag var där ser jag, för då var de vita...

    Idag jobb hela dagen.

    Ha nu en skön vecka!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!
    Vad fint ni har det i vardagsrummet, gillar de coola träskulpturerna från era resor:)

    Hoppas det går bra hos doktorn idag, tänker på dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. VAd fint du har gjort i vardagsrummet, en riktig höstskrud:-). Hoppas det går bra hos läkaren, men du är ju en strong tjej!! Tänker på dig, varma kramen Sofia

    SvaraRadera
  6. Låter som att Du och dottern hade en riktig myskväll!! Du har gjort såå höstfint. Gör det Du mår bra av INGET annat!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej på dig! Fint med lite höstfärger..Man blir sugen på lite mer färg nu..Hörde att det inte blev ngt. höstpyssel..lite längre fram?
    Vill gärna vara med på lite pyssel!! Ha det bra och sköt om dig kramiz/Helen

    SvaraRadera
  8. Det ser så mysigt ut i vardagsrummet. Hoppas att det går bra på läkarbesöket. Det är en riktig skitsjukdom det där, alltför många drabbas.
    annika

    SvaraRadera
  9. Hoppas allt gick bra med läkarbesöket i Karlstad. Det ser fint ut i vardagsrummet! Det är kul att få ändra om lite efter årstiderna. Vila så mycket du kan! Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det.
    Ha en bra kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Så fint ni har det i vardagsrummet och hoppas det gick bra på sjukhuset! Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt Ni har det i vardagsrummet.
    Där är man ju verkligen mycket, där och i köket.
    Hoppas allt går bra hos doktorn.
    Ha det Gott
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  13. Hej! Gillar dina kuddar i soffan jättemycket! Gardintyget med blad har även jag sytt gardiner av, fast i en annan färgställning!
    Hoppas du hann med/orkade nåt kul(typ inredningsaffär ;) i K-d med) Ha det så bra!

    SvaraRadera
  14. Hej tjolahopp!!!
    Mysigt vardagsrum så..fint på hyllan!1
    Hopas det går fint i morgon o att du inte oraoardig för mycket..förstår det är pirrigt!
    Hoppas du får må bra!
    Skönt att va lite ensam med dottern o få tid tillsammans!!

    ~~Go Kväll ♥ Mamma Millan~~

    SvaraRadera
  15. Hej Susanne!
    Så mysigt ni har fått det i v-rummet. Vitt iall ära, ibland behöver man få in lite mer mustiga färger. Det verkar som om du och din dotter gjorde det bästa av "tjej-helgen":) Hoppas att allt går bra på behandlingen och att du passar på att fira det faktum att du nu kan "sköta dig själv" på ett helt annat sätt, hur läskigt det än må kännas då och då,
    största kramen från Maria

    SvaraRadera
  16. Hej vännen,
    Hur har du det? Har allt gått bra?
    stor KRAM till dig

    SvaraRadera
  17. Hej & tack för titten hos mig =).
    Ja, det har varit några jobbiga veckor sen hemkomst fr. resan, mycket som snurrar i huvudet.
    Ena stunden glad, för att nästa dag falla i tårar, känns inte som om det finns något stopp på tråkigheterna.

    Vad tråkigt att du själv inte mår bra, sänder de få styrkekramar jag har kvar.
    Tänker på dig <3
    Ta hand om dig själv & ta dagen som den kommer, det gör jag ;0)

    Varm Kram Nettan

    SvaraRadera