fredag 2 oktober 2009

Energi och inspiration...


Energi och inspiration får jag bl.a genom att läsa dessa fina tidningar/böcker...

Jag har tagit det väldigt lugnt sedan jag blev sjukskriven igen för en vecka sedan. Orken börjar sakta komma tillbaka, men jag är fortfarande väldigt trött...


Vila, promenader, läsa i inredningstidningar och få inspiration att pyssla lite höstfint hemma och att träffa släkt och vänner ger mig mer energi. Ikväll är jag bjuden till en kär vän på tjejkväll, det behöver jag nu. Att göra roliga saker är viktigt för att snabbt bli piggare, det har jag inte orkat när jag jobbade heltid och energin sakta började ta slut...

Tack för alla värmande ord ni skrivit till mig, jag blir tårögd och rörd.

Just nu är det mycket prat om Rosabandet insamlingen under oktober månad och det river upp allt man varit med om, men det är väldigt viktigt att upplysa om sjukdomen och att stödja forskningen. Så köp rosa bandetprylar! Till höger längre ner kan ni läsa lite om Bröstcancerfonden m.m
"Ju mer vi slösar med vår kärlek,
desto mer får vi tillbaka."

Fånga dagen !
♥Trevlig helg från Susanne♥

20 kommentarer:

  1. Hej! Ta hand om dig och va rädd om dig! Tänker på dig och önskar dig en skön,avkopplande och rolig helg! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Förstår att du gått igenom något, men du skriver att du mår bättre och är lite piggare. det var gott och höra. Du har en fin bok och många bra tidningar också.
    Ha nu en lugn fin helg
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt o klokt du skriver!!!
    Ha de så gott!
    Många kramar Agnetha

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du blev sjukskriven och kan ta det lugnt och bara tänka på dej själv. Ibland behöver man det och det tar tid att komma igång helt igen.
    Ha en mysig fredagskväll nu och ha det riktigt trevligt på tjejkvällen.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig kära Susanne!! Som jag skrev tidigare, ta hand om dig och din familj, det är det allra viktigaste! Har en vän som har gått igenom exakt samma sak som dig så jag vet vad det innebär, men man kan aldrig sätta sig in i det om man aldrig har varit med om det själv förstår jag ju... MÅ BÄST, Kramis Sofia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Me = like dessa tidningara boken verkar också mysig, den får jag ta och kika i näata gång jag kommer till dig... snart hoppas jag.

    Tänk nu på dig själv i helgen och gör bara det som känns bra, alltså inga måsten.

    Bamse kramar Lotta

    SvaraRadera
  7. Kära vän! Tänk nu bara på dej själv och din familj. Njuta av att bara vara och ta hand om dej själv massor. Sök energi i naturen, familjen, vänner och sådant som du gillar att göra.
    Stor kram från mej

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Jag har varit dålig på att stödja "rosa bandet", men det ska jag ändra på i år :)! Skönt att du tar det lugnt och sätter dig själv främst.
    I dag var jag till Kristinehamn (din stad?)i ett ärende..var in på "Rum 21". Jättefin affär!Köpte lite förstås ;)! Ha en lugn och vilsam helg!

    SvaraRadera
  9. Här är en som verkligen stöder rosa bandet! Har tom rosa toapapper. Fin blogg du har! Nilla

    SvaraRadera
  10. Ja Lantliv o Drömhem har jag oxå..Underbara tidningar..Hoppas du får en lugn o skön lördag som bara är din...Massa kramar Susanne

    SvaraRadera
  11. Hej Söta Susanne!

    Vad bra att du är sjukskriven så att du kan vara hemma och och bara ta det lugnt och samla krafter igen. Vad mysigt med tjejkväll, hoppas du hade det riktigt trevligt och fick skratta mycket:)

    Har rosa bandet på min jacka, men jag ska så klart köpa en till med blindskriften på!

    Ha nu en riktigt skön lördagkväll och ta hand om dig allra goaste bloggvän!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. "Ju mer vi slösar med vår kärlek,
    desto mer får vi tillbaka." Tänk om hela världe kunde leva efter detta motto.
    Hoppas att du bara blir bättre och bättre och att tjejkvällen var toppen.
    Jodå jag köper *rosa* grejor just nu.
    Kramisar marie:)

    SvaraRadera
  13. Hej vännen! Såå kloka ord från dig....Hoppas att du kommer må bättre snart! Det är nog bra "medicin" med både promenader o inspirerande människor o tidningar! önskar dig en Trevlig lördag! Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Hej. Hoppas tjejkvällen blev lyckad och att du snart återfår ork och energi. Ta hand om dig! Nu ska jag gå och slösa med kärlek... =)
    Kramar i höstrusket!

    SvaraRadera
  15. Hej!

    Blev så rörd över att läsa vad du gått igenom. Du verkar vara en stark kvinna så detta fixar du!!

    Ta hand om dig och vila och njut av stunden med dina magasin du inskaffat.

    Styrkekramar Lena

    SvaraRadera
  16. Hej Susanne,
    jag viste inte att du gått igenom det otäcka och jag blir sååå glad över att det trots allt gått bra,
    jag blir varm i hela hjärtat.
    Jag hoppas verkligen att du orkar ta det riktigt lungt om du känner att du behöver, så att du kan komma tillbaka med ork och inspiration.
    Jag förstår att ditt jobb är tufft och att du måste vara skärpt och pigg till hundra procent.
    Njut av dina tidningar nu och en stor kram till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  17. Hejsan Susanne
    Har tänkt på Dig sedan Ditt senaste inlägg men inte hunnit svara.
    För det första måste jag säga att jag är full av beundran för alla som genomgått en sådan operation och behandling som Du gort. Ni är sådana kämpar. Ibland undrar jag var man hämtar kraft? Ta nu hand om Dig riktigt väl. Gör saker som ger Dig energi och glädje.
    Jag har inte fått köpt något rosa bandet än i år men skall göra det redan imorgon.
    Tack för många fina o tänkvärda ord på Din blogg.
    Ha det gott!
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Ta hand om dig och fokusera på att bara ta det lungt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Hej vännen! Hoppas att du haft det bra i helgen.....Här har vi haft fullt upp, så det har varit dåligt med bloggande! Det kändes riktigt skönt med lite vardag igen efter helgen! Jag tycker inte om att vara uppbockad för mycket för då kommer "stressen" smygandes o det är inget bra! Men idag ska jag ta det lungt....Hoppas att din dag bli bra! många Kramar Therese

    SvaraRadera
  20. Jag har det rosa bandet som jag fick av dig på min jacka. Jag använder jackan varje dag och tänker alltid på dig när jag sätter på mig den. Sköt om dig! Kram Anna

    SvaraRadera