onsdag 28 oktober 2009

Tänd ett ljus...

Jag tänder ett ljus för alla nära och kära...

Till helgen är det Allhelgona helgen då man går till gravarna och gör fint och tänder ett ljus. Mamma och jag har gjort fint på min pappas grav, han gick bort alldeles för tidigt 53 år -93. Min son var 4 år, men min dotter låg i magen och skulle födas i juni-93. Hon fick aldrig träffa sin morfar tråkigt nog. Vi saknar honom väldigt mycket fortfarande efter 16 år.

Det här fina smideshjärtat fick jag av min snälla mamma häromdagen, det lyser så fint på väggen vid pianot. Det tända hjärtat får lysa fint för min pappa och mamma som alltid stöttat mig i livet.

Jag kan berätta att jag vann 50 kr på den ena trisslotten, så det blev en liten vinst till nya lotter i alla fall...i morgon åker jag och dottern tåg till Stockholm för att mysa och hälsa på en kompis. Det ska bli jättekul, men tråkigt nog har dottern feber och halsfluss, så vi får hoppas att pencillinet gör susen fort...jag är inte så pigg heller, väldigt trött och sömnen har inte varit så bra i natt. Fortfarande osäkert om vi kommer iväg alltså...

Glöm inte att titta på och stödja Bröstcancergalan-Rosa bandet på TV i morgon kväll(torsdag)kl. 20.00!!!

Ta hand om varandra och tänd ett ljus i mörkret!!!

Carpe diem-Fånga dagen !
♥Susanne♥

28 kommentarer:

  1. Hej Susanne.

    Jo det är så fint på kyrkogårdarna så här års med alla tända ljus.
    Det blir en tur dit för oss oxå!

    Hoppas verkligen ni kommer i väg!

    Ha det gott nu, kram kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du har mist din pappa! Det är synd då barnen får växa upp utan mor/far föräldrar. Min pappa gick bort i cancer för tre år sedan. Alice och Clara kommer i håg honom, men de minns nog mest tiden på sjukhuset. Astrid har han bara sett "från ovan". Vi åker till Örebro och hans grav på fredag.

    Hoppas att ni kryar på er och kommer i väg till Stockholm. Det kunde vara skönt för dig med en resa och göra lite kul. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att du mist Din pappa alldeles för tidigt. Du skriver allt så rörande! Hoppas resan blir av:o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Allhelgonahelgen är en helg som vi alla tänker lite extra på våra nära och kära som inte längre finns bland oss. Vi tänder ljus och minns. Hoppas verkligen att du orkar med att åka till Stockholm och att tjejen mår bättre.
    Jag önskar dej allt gott.
    Kramelikram Birgitta

    SvaraRadera
  5. hej
    Men fy vad tråkigt med halsfluss nu när ni skulle till Stockholm.
    Hoppas ni kommer iväg på mysresan.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Roligt att du vill vara med i min tävling.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Ja det är inte skoj när dem man håller kära går bort alldelses förtidigt!:-( Som Stina skrev här innan så gick vår far bort för 3 år sen...bara 68 år gammal. Vi får tänka extra mycket på dem nu under allahelgona! Hoppas din dotter kryar på sig så hon/ni kommer iväg!! Ta hand om dig, kraam Sofia

    SvaraRadera
  8. Ja det är ett vackert ställe så här års,,brukar med gå upp tända ljus!!! ska med mamma imorron o fixa fint inför helgen!

    Kramis Millis ♥

    SvaraRadera
  9. Kikar in innan jag lägger mig och önskar dig en riktig fin resa ..Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne! Det är ju för sorgligt att våra pappor inte fått varit med att ta del av våra liv i vuxen ålder.Vi tänder ljus och pratar om dem, det är viktigt. De finns alltid med oss♥. Ha det så mysigt i storstan. Sköt om dig. Kram Åsa♥

    SvaraRadera
  11. Hej Sussan.
    JAg tänder ochså ett Ljus för mina nära och kära.
    Två älskade bröder mor och far som gick bort alldeles för tidigt.Mina barn har inte haft någon tur att få ha dem nära.
    Ha en skön helg.
    Kramar Marita

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni kommer iväg till Sthlm idag!

    Min svärfar gick bort samma år han skulle fyllt 50... så våra barn hann aldrig träffa honom heller.

    Ha en mysig helg!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  13. Halloj,
    Hoppas ni sitter på tåget upp till Kungliga nu. Jag såg ditt fina ljushjärta. Vad gulligt av din mamma.
    Ha det toppen nu
    kram

    SvaraRadera
  14. Hej Vännen!
    Visst är det vackert på kyrkogården när alla ljusen brinner på gravarna i mörkret. Vi ska åka till min sambo Peters pappas minneslund på lördag, han gick bort -95, två veckor innan han skulle fylla 50. Tindra saknar sin farfar som hon aldrig fick träffa..

    Hoppas din dotter kryat på sig så ni kom iväg på resan till Stockholm!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Jag har varit vid min fars grav och tänt ett ljus idag, det är två år sen han gick bort.
    Jag tror aldrig man glömmer, det är så ofattbart.

    Ha så kul i Stockholm och att ni är pigga när ni reser.
    Kram

    SvaraRadera
  16. vackert hjärta, ha en bra kväll.
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Visst är det en tänkvärd helg nu. Tråkigt med din pappa sorgen blir ju lättare att bära med åren men saknaden finns ju alltid kvar. Så upplever jag det med min mormor som gick bort sommren-07. Ta hand om dig och vackert hjärta! Stor kram Maria

    SvaraRadera
  18. Hej Susanne!
    Hoppas att du och dottern kom iväg till Stockholm! Vi hade ju vackert väder idag!
    Ett så vackert hjärta och tänkvärda ord!
    Ha det så gott,
    kram Maria

    SvaraRadera
  19. Hej Susanne!
    Helgen är ett tillfälle då vi alla tänker på de som var med oss förr. Jag saknar många nära och kära. Visst är det vackert på kyrkogården med alla tända ljus.
    Pigga på er så ni kommer iväg!
    Kram annika

    SvaraRadera
  20. Hej Goa Sussane! Hoppas att ni kom iväg till Stockholm....Vad fin väggljusstaken var som du fått av din kära mamma. ja, tänk vad skulle man göra utan sina älskade föräldrar! Önskar dig en fin helg! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  21. Vacker present du fick. Det är en fin gest att tända ett ljus och sända en tanke till ens nära även utanför kyrkogården.
    Just den här helgen saknar jag utsikten från den lägenhet jag och min kombo delade under studietiden. Från hennes sovrum var det en fin utsikt över Slottskyrkogården här i Jönköping, särskilt när det blivit mörkt. Det var så fantastiskt vackert med alla dessa ljus på de gamla gravarna. Det är en vacker sed vi har. Vad gäller min morfar och farmor så har mina föräldrar fått sköta detta, eftersom det är ett flertal mil bort. De kom förbi ikväll efter att ha varit nere med mormor vid morfars grav och jag fick en leverns med saker de skördat, vilket jag är tacksam över. Så jag sänder en särskild tanke till alla människor som lyser upp mina dagar. Det svåra är att vara tacksam i tid, vi tar nog mycket för givet.

    SvaraRadera
  22. Vad fint hjärta...Som lyser upp....
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  23. Hoppas ni kom er iväg o att ni piggnat till båda två!
    Ha en riktigt skön helg! Kram Cilla

    SvaraRadera
  24. Hej Susanne!

    Hoppas att du och dottern kom iväg till Stockholm och att ni haft det riktigt mysigt!

    Min pappa gick också bort -93. Dottern var 3 år då och sonen 3 månader. Hade döpt honom en vecka före, så det var sista gången vi såg honom då. Fast min pappa var 20 år äldre än din när han dog.

    Ha det bra och sköt om dig!

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  25. Hejsan
    Ja i en sån här helg går alltid tankarna till De nära man mist. Jag tänder också ljus för dem och tänker på vad de betytt för mig i livet. Hoppas Ni kommer iväg på Er resa och ha det Gott.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  26. Visst är det så...helgen som gick manade till eftertanke, stillhet och ro! Själv är jag inte för trick-or-treat.....
    Hoppas att ni kom iväg tillm Sthlm och hade en trevlig stund tillsammans, du coh dottern!
    Kramis
    /Lotta

    SvaraRadera
  27. Hej Susanne, hoppas att ni kom iväg till Stockholm, det är så kul att besöka alla fina inredningsbutiker där. När jag är där så är det ett race utan dess like för att jag ska hinna med allt jag vill.
    Ha en bra vecka och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  28. Kikar in och hoppas att allt är bra med dig..massa kramar i höstmörkret..Susanne

    SvaraRadera