torsdag 15 oktober 2009

Lite kläder och blommor förgyller vardagen...


Den vita blusen kommer från Kapp Ahl, passar fint till jeans. Den ljunglila blusen är från Lindex...




Den svarta klänningen med färgbroderi kommer från Lindex och den svarta med vit duva är från Sirup. Lite Odd Molly med spetsar, den är väldigt fin på....




I min garnkorg ligger lite rosaröda garner som ska bli sjalar, just nu stickar jag en gråmelerad storpolo till dottern som är så inne nu...tygkassen är en Rosa bandet kampanj från BRO...




Blommor, blommor värmer så mycket.
Första buketten fick jag av min klass nu i veckan, så härliga färger. Den mörkröda gerberan fick jag av mina goa arbetskompisar när jag blev sjukskriven...



I måndags när jag var klar med min sista herceptinbehandling, kom min omtänksamma mamma med denna fina Rosa bandetbukett...min goa sambo hade ställt denna fina bukett med vit lilja och rosor på köksbordet...

I vår rabatt stoltserar två fina röda rosor kvar...

Kläder och blommor är jag svag för...


Under sommaren och hösten har det hunnit bli några inköp av blusar och tunikor. Jag gillar att ha dem till jeans, tights eller grova strumpbyxor. Jag har alltid gillat att pyssla och handarbeta sedan jag var liten, så nu har jag tagit tag i att sticka lite. Det var länge sen, men det är kul när man kommer igång. Man kan sitta framför TV:n och sticka, så får man lite avkoppling. Dottern köpte en svart storpolo från H&M för ett tag sen och då tänkte jag att det kan ju jag sticka...när det var marknad i vår lilla stad igår, gick jag och Lena ner på förmiddagen och köpte lite garn, jag köpte ett rosarött garn som ska bli en sjal. Vi köpte lite marknadsnougat och lite annat smått och gott också...
På eftermiddagen kom min goa kompis Lotta (Österled&Västbris) och mamma på fika. Vi åt lite varmrökt lax och äppelpaj. Alltid mysigt med sällskap:-)
Jag är fortfarande väldigt trött, så jag försöker vila, ta promenader och sedan göra lite roliga saker. I morgon ska jag, sambon och kompisarna Camilla och Jonas till Ölme prästgård på avsmakningsmiddag. Det ska bli spännade att få smaka på deras nya meny med mat från lokala ställen, vi får inte veta vad det är. Sedan får vi gissa och tala om hur det smakar....
I måndags följde kompisen Lena med mig på min sista herceptinbehandling på cyt.mottagningen i Karlstad, vi satt och stickade och pratade. Det kändes vemodigt att vara där för sista gången, men skönt också. Naturligtvis var det inte helt lätt att sätta nålen på min hand igen, jag är van nu...Jag fortsätter att äta antikroppshormon i tablettform i fem år och ska på olika återbesök. Efteråt åkte vi in till stan och gick runt i både inredningsaffärer, klädaffärer och tygaffärer. Båda gillar att sy...hon bjöd mig på mat för att fira, så vi åt en god fiskrätt. Det är härligt med goa vänner. Lena är en av dem.

I slutet av månaden är vi bjudna på 40-årsfest, då får jag använda någon av de nya tunikorna. Det ska bli roligt att träffa lite trevliga människor, men samtidigt jobbigt när man inte mår så bra...
"Gör saker för lustens och glädjens skull...försök att vara kreativ-
kreativitet skänker tillfredsställelse!"

Tack för alla vänliga ord och omtanke ni ger mig, det stärker mig i vardagen!


Carpe diem-Fånga dagen !
♥Trevlig helg och kram från Susanne♥

31 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Åh vad snygga toppar och klänningar du har, I like:) (har på mig min lila "pink collection" känning från Lindex idag:))

    Vilka fina blommor du fått från din klass och från familjen det var gulligt av dem tycker jag! Men så är du ju en himla go o gullig tjej Susanne:)

    Ta hand om dig nu!

    Kraamis Jenny

    SvaraRadera
  2. Jätte söta tunikor! Visst är de användbara och man ser lite uppklädd i dem.

    Vilka gulliga vänner och familj du har! Hoppas du piggnar på snart! Förstår att det kan ta tid. Det får väl ta den tid det tar. Hoppas att de är förstående på jobbet. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Trevlig helg på er också.Och hoppas att det smakar bra i ölme.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Skönt att du har din familj och vänner som månar om dig och uppmuntrar med vackra blommor.
    Snygga tunikor som du har köpt. Den lila är jättefin. Jag hittade några roliga halsband på Ur & Penn som var matchande mina lila överdelar. Måste vara befriande att dina behandlingar är slut nu men förstår din dubbla känsla.
    Var rädd om dig och passa på att njuta och uppleva så mycket som du orkar.
    annika

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Kul att Du vill vara med i min lilla utlottning! Jättefina tunikor, svart är ju alltid snyggt! Vilka fina blommor Du fått! Njut av dom det är det enda Du ska behöva göra!! Ha en trevlig helg!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  6. Hej..ja min smak på kläder,,fast kanske i en lite större storlek;)
    Massa krya på dig och ja du vet.tanken hos dig i din kamp.Massa varma kramar i från mig i Fare..

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att du har så goa vänner som följer med dig på sådana behandlingar. Kul att gå ut och äta sedan och tillsammans titta i affärer på sådant man tycker om.
    Så fina tunikor du har köpt.
    Hoppas fyrtioårs kalaset blir bra som du ska på, det gör ju ingenting om du är lite trött, för när man är med andra och får skratta så känns livet bättre.
    Så fina och härliga blombuketter du har fått.
    Kramar Marie!

    SvaraRadera
  8. Vackert vännen!!!! Jag har samma svagheter....
    Ha de så gott!!!! Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga blombuketter du fått. Fina kläder du köpt och det blir trevligt att gå fest i något nytt och fräscht. Hoppas att du får roligt och kan njuta av festen. Det måste ändå kännas bra att ha få fått sista behandlingen. Så nu får du se positivt och framåt och leva en dag i taget.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Hallo vännen! Superfina tunikor, sånna är användbara till det mesta:-). Vad skönt att du har så många fina och varma nära och kära omkring dig, sånt stärker ju otroligt mycket när man kanske inte mår som bäst, och ger en styrka och energi!! Tänker på dig! Stor kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Vad skönt för dig att det var sista behandlingen, go girl....Tunikor=Anne, bara älskar detta mode och skulle kunna ha hur många som helst om plånboken tillät.
    Kram till dig/ Anne

    SvaraRadera
  12. Hejsan Susanne!
    Tusen tusen tack för din rara kommentar inne hos mig. Jag blev så glad. Och att du ville länka. Ja jättegärna! :)
    Jag gillar verkligen din blogg. Tar mig friheten att länka dig, hehe. Och vad du är kreativ! Du har massor att titta på och läsa. Snygga toppar du har i bloggen!
    Hoppas din helg blir skön..
    Kram / Åsa.

    SvaraRadera
  13. Så kloka tankar du skriver!!! Kul att du fyller på dig själv med saker som ger energi. Inte lätt att hitta sånt när man mår lite sisådär, men så himla nyttigt! Vad härligt att du är efterlängtad, det värmer!

    Sköt om dig och låt det ta tid!!! (Jag vet att FK inte är av samma åsikt, men man har 365 dagar på sig och du kan ju trappa upp så som jag har gjort, börjat 25 % och trappa upp sakta.

    Ha en skön fredag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  14. Underbart med kläder och blommor, det är jag svag för också! :)
    Tack för din kommentar och det är underbart att du fortästter att stödja rosa bandet. Det är så lätt att stödja när man, precis som du, väljer rosa bandet-disktrasor eller flingor istället för andra altenativ.
    kram

    SvaraRadera
  15. Åh så mycket vackra kläder du visar! Själv kan jag knappt hålla mig tills på måndag då kappahl släpper sin underbara Vintage kollektion, dessvärre så är jag ju i skolan nästan hela dagen....phu och snyft.
    Nej, jag har ingen mall till carpe diem utan det är ett sånt där jätte fiffigt klistermärke som jag köpte antingen hos Mollys Hus (www.mollyshus.se) eller om det var hos Evalena Räff på butiken Karin Linnea. Ett tips om de inte skulle ha kvar är att andvända karbonpapper, och skriva ut texten med ett vackert typsnitt på datorn (lätt att göra sig mallar på det sättet, ler.) Ha en fin lördag! Kram Petra

    SvaraRadera
  16. Jag är också svag för sånt! ;-)

    kram
    Lina

    SvaraRadera
  17. Hej & TACK så jättemycket för din kommentar!!!
    Vilka jättefina kläder du har!! Gillar stilen mycket.

    kram johanna

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Så fina kläder du har... Den svarta Odd Molly liknande tunikan har jag ju sett den var göör snygg.

    Vi hade en trevlig fm tillsammans idag, även om affärerna gick dåligt, men vad gör det.

    Ha nu en fortsatt trevlig lördag!
    Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Hej Susanne! Fina inlägg du har gjort. Det var gott att prata med dig idag. Kramis Åsa

    SvaraRadera
  20. Fina plagg och underbara blomster!

    kram

    SvaraRadera
  21. Hej och vilka jättefina kläder du har köpt! Vad härligt att du fått så myckeet blommor det värmer ju verkligen! Må så gott du kan och gör många roliga saker med dina nära! Kram från Maria

    SvaraRadera
  22. Hej, söta tunikor- jag fastnade ordentligt för den vita ifrån Kappahl! Vackra blommor du fått! Ha en underbar helg och sköt om dig!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  23. Ta hand om dig och tack för den alltid så positiva du kommer fram trots det som du får gå igenom.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  24. Så härligt Susanne att du gör saker du gillar och mår bra utav, ta väl hand om dig.
    Du kommer att bli såå snygg i dina fina höstkläder. Själv älskar jag att gå omkring i klänningar och letar ständigt efter fina sådana.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  25. Fina tunikor du köpt,gillade den första, är en jeansbärare!
    Gulligt av dina vänner och nära att ge dig så fina blommor.

    Avsmakningsmiddag, lät riktigt spännande och gott.
    Sköt om dig och kram /Anneli

    SvaraRadera
  26. Hej vännen! Jag blir rörd när jag läser om vad du får gå igenom....Men du verkar vara en sån positiv o genomsnäll människa med många goa omkring dig så det kommer gå bra! Jag skickar en stor Kram! Tänker på dig! Kram Therese

    SvaraRadera
  27. Jag kikar in innan jag går och lägger mig,,Jag bara hoppas att du haft en härlig och avkopplande helg..massa kramar Susanne

    SvaraRadera
  28. Hej Susanne!
    Kikar in för att önska dig en bra start på veckan, hoppas allt är bra med dig! :)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  29. Hej Susanne! Tack för uppvaktningen i Lördags..
    Kul att du dök upp!! Pysslades det igår?? Spännade och se vad det blev.. Själv låg jag på soffan och åt chips och tittade i jultidningar och blev sugen på mycket..utslagen.. Ha en bra vecka kram/Helen

    SvaraRadera
  30. Hej, hoppas helgen varit en skön och vilsam helg! Hoppas att du mår lite bättre för varje dag som går. Tänker på dig varje gång jag ser ett rosa band.
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  31. Fina blusar! Visst piggar det upp i oktober mörkret. Paketet är på väg! Ha det gott Kram Malin

    SvaraRadera