söndag 8 mars 2009

Vårfest och recept...






Vårfest...

Vi hade en jättetrevlig vårfest igår kväll med 65 gäster. Temadukningen gick i romantiskt rosa. God mat, Pollykaka och rolig överraskning med dessa "tanter"...Två killar från Karlstad spelade så bra, så vi dansade hela kvällen lång...aj, aj aj mina fötter...Min festklänning från Oxmo som jag fick en hel del beröm för av både killar och tjejer. Idag har vi städat efter festen och sedan vilat en hel del.

Under kvällen bytte jag gardiner i vardagsrummet till vitt och grönt så klart...

Mumsig Pollykaka

3 ägg, 2 dl socker, 200g mörk choklad, 100g smör, 1/2 dl vetemjöl och en Pollypåse.Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret och lägg i chokladen och rör tills den smält. Blanda ner chokladsmeten i äggsmeten och tillsätt mjölet och rör om väl. Häll i Polly och rör om. Häll smeten i en form med avtagbara kanter, lägg ett bakplåtspapper i botten. Grädda i 175 grader i ca 20-25 minuter. Kakan ska vara kladdig. Servera gärna med grädde eller glass!

Lycka till!

Ha en trevlig arbetsvecka mina vänner! Kram Susanne

6 kommentarer:

  1. Tack än en gång för den mycket trevliga festen. Bra ordnat, fin dukning, god mat och efterrätt, bra underhållning, skitbra musik. Du var jättefin! Många kramar från Åsa

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Tack för den roliga festen med jätte god mat,smarrig efterätt, bra musik och helt undrbar underhållning av ovanstående tanter. Nu äntligen måndag!!! ha den trevlig dag kramis Lotta!

    SvaraRadera
  3. Hej!!Mumsigt recept!!Roligt med lite nya recept..
    I helgen ¨får vi besök av min familj från Hälsingland.Så då ska jag nog baka polly- kakan.
    Nu ska jag ta en vals med den man är gift med tror jag DAMMSUGAREN.....Vi höres kram:)Helen

    SvaraRadera
  4. Hej! Hihihi! Vad fina ni var:)

    Pollykaka låter jättesmarrigt, tack för receptet, det måste jag prova!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hejsan.
    Vad kul att jag hittade din blogg.
    Pollykakan ska min dotter få baka, hon letar alltid nya recept.
    Ska bli skoj att läsa din blogg igen.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera