onsdag 11 mars 2009

Renovering i köket...




Nu är det rörigt i vårt kök. Vi misstänkte en vattenskada i taket, så vi fick bryta upp vårt trätak. Som tur var hittade vi ingen fukt, så nu ska vi sätta vitmålad pärlspont. Vi får ju i alla fall ett fräscht nymålat tak...Vår kökssoffa är stor och fin, men jag funderar på att byta tyg till ett ljust enfärgat eller smalrandigt!? Vad tror ni? Och vågar jag fråga sambon att måla den vit?

Ibland funderar jag på att ställa soffan på altanen och ha ett lågt skåp där i stället. Hmm, svårt att bestämma sig...

Tack Lotta för en skön promenad i skogen. Det var skönt, halkade en gång, men det gick bra. Ha det skönt i soffan till Leila mina vänner!

Kram Susanne

7 kommentarer:

  1. Go kväll!Vad tråkigt med vattenskadan.. Det kommer bli jätte fint att måla soffan vit& randigt tyg på..Jag looovar..
    Ha det gött igelkött:)Helen

    SvaraRadera
  2. Hej! Det kommer att bli fint med vitt trätak, soffan tycker jag också skulle vara fin vit med ett randigt eller enfärgat tyg. Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Blir jättefint med pärlspont i taket! Jag håller oxå på en vit soffa :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det räcker med vitt tak!!
    Byt tyg och var nöjd!

    SvaraRadera
  5. Godkväll! Janne verkar vara i bloggtagen han med. Trevligt med "inredningsintresserade män" Hi Hi. Kikade in till Janne men han hade tyvärr ej gjort några inlägg än väntar förväntansfullt...
    tror nog på en vit soffa ... du får nog ta saken i egna händer!!!
    Godnatt!

    SvaraRadera
  6. Blev väldigt snopen när Janne lagt in en kommentar...
    Jag visste att ni skulle hålla med mig, men inte den jag lever med...Vem vet, en vacker dag kanske soffan fått lite vit färg!!!
    Kram på er goa vänner och sov gott!
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Skönt att det inte var något värre med taket, men nu blir dett ett nytt, tur i oturen ;0).

    Ja soffan skulle va jättefin som vit =0)

    Kram Nettan

    SvaraRadera