söndag 3 maj 2009

Utmaning med frågor att besvara...

Vilken underbar helg vi haft. Varmt väder med mycket sol:)

Vi har umgåtts med släkt och vänner och hunnit med lite annat pyssel som att lägga i båten vid bryggan i vår vackra skärgård. Sambon tvättade båten och fixade lite sedan tog han hjälp av en kompis att lägga i den vid bryggan. Nu får det gärna vara fint väder i maj så vi kan ta en tur då och då...

I går eftermiddag spelade min snart 16-åriga dotter fotbollsmatch med sitt IFK damlag. Det blev 1-1, men såå spännande. De kunde ha gjort massor med mål till...Mamma och jag försökte skärpa oss att inte skrika för högt...

Här visar jag en bild på middagsbordet hos kompisarna Lena och Per. Vi grillade hos dem igår kväll och hade jättemysigt. Allt var supergott! De har byggt ett stort trädäck vid huset med kvällssol. Bredvid har de ett fint uthus med ett litet inglasat uterum.

Jag fick en utmaning häromdagen av goa Stina med bloggen; Lauras gård. Man skulle svara på några frågor, nu tar jag mig tid att göra det:

1. Vilken mat äter du ofta?
Jag äter gärna kycklingfilé eller fläskfilé. Grillat eller wokat! Älskar också lax, men då får jag göra det när jag har tjejkväll, för sambon äter inte fisk...

2. När du är på kalas, är du den som sitter, eller hjälper du till?
Jag har svårt att sitta still, det går bara inte...jag är ju mer avslappnad än när jag bjuder vänner, men jag vill alltid hjälpa till.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Jag sitter vid vår arbetsdator vid skrivbordet som står i hörnan av matrummet.

4. Köper du trisslotter ofta?
Nej, men det händer då och då. Jag har tänkt att jag ska köpa oftare, kanske man vinner storvinsten någon gång...

5. Vilken stad eller vilket land har varit din bästa semester?
Jag gillar verkligen Stockholm och Göteborg, fina städer, men även fin natur runtom. Skulle vilja åka till Köpenhamn. Annars älskar jag Thailand, Kroatien och Spanien. I sommar åker vi till Toscana i Italien, så det blir säkert ett favoritresmål:)

6. Tv-kanal du tittar mest på?
Jag tittar nog mest på TV 4, bl.a nyheterna. Annars gillar jag trädgårds-och inredningsprogram och olika triller -serier. Danska serier är bra, t ex Sommer, Örnen m.m

Nu skickar jag utmaningen vidare till de fina bloggarna:

á la Nettan

Bjurtjärnsvillan

Ekebo

Fyra årstider

Lycka till, ska bli kul att läsa...
Carpe diem, ♥ Susanne♥

15 kommentarer:

  1. Kul att få veta mer om dig!:-) Ska bli så kul att höra om er Toscanaresa sen, *avis*, hihi. Stor Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att lägga i båten. Vår båt har inte kommit i sjön än, men snart så åh vad jag läääääängtar. Ska bli så skönt att få åka ut till stugan och bara mysa.

    Ha en skön söndag!
    Kram l-l

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att läsa svaren på dina frågor trots att jag känner dig så väl. Ser fint ut hos Lena! Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Halloj där!
    Så härligt att samlas för att grilla & äta... jag har arbetat hela helgen - på tisdag är jag ledig då skall jag åka till blomsterlandet ;-)
    Önskar dig en trevlig söndagskväll
    //Siv

    SvaraRadera
  5. Hej kära vän!
    Det har varit en härlig helg i vårsolen!!
    Vi har varit till Örebro och hälsat Josefin välkommen hem från sin långa vistelse i Australien. Tyvärr har jag legat sjuk och känner mig inte på topp men vad gör väl det när det är sånt här väder!
    Kul att jag har fått en liten kommentar på min blog - det här är en ny värld!!
    Ha det gott!! Kramar Helén

    SvaraRadera
  6. Kul att du svarade på frågorna. Roligt att få reda på lite mer... Det såg härligt ut att sitta ute och äta. Ja, man får ju passa på då det är vacker väder! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Tack för hälsning hos mig, mysig blogg du har!

    kram Mia

    SvaraRadera
  8. Båten i sjön..? Wow vilken sommarkänsla! Hoppas vädret blir fint i gen snart, det regnar här idag :(

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hm, ska tänka lite innan jag svarar, seg i knoppen idag ;0).
    Sonen spelade ju fotboll i Karlstad igår, men förlorade med 3-1 =0(.
    Synd det, men riktigt stolt då detta lag ej spelat ihop innan.
    Dom såg ut att åka på storstryk, när vi såg de andra killarna ( skitstora ), men de fick hårt motstånd ;0).
    Nästa match tar vi !!

    Ha en skön vecka !
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  10. Mums vad gott det såg ut...Nu blev jag riktigt hungrig! vad härligt det lät med båten...Nu hoppas vi på mer fint väder! Ha de gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Hej Susanne!
    Låter härligt med egen båt!

    Kul att läsa lite mer om dig i utmaningen:)

    Ha en bra kväll,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Åh vad härligt att sitta ute och äta.
    Vi har hittills bara grillat ute och ätit inne.
    Men härligt ändå.
    Kul att läsa Dina svar på frågorna.
    Ha en fin vecka
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  13. Oj hade missat att du skickat en utmaning till mig! Ska ta tag i å svar på det någon dag!;-)
    Kul å läsa lite om dig! Ha det bra!
    Kram Nettan

    SvaraRadera