söndag 21 oktober 2012

Rosa oktober, zumba och avsmakningsmiddag...

 
 Rosa produkter från vår egen förening Bröstcancerföreningen Kurage/BRO.
 Linnet är från Zumbabutiken...
 
 
 Jag sålde rosa produkter på mitt gym Galaxen i Krhmn igår, när vi körde Zumbathon för insamling till Bröstcancerfonden...
 
 
 Jag var med och körde några låtar, men jag hade ju feber och en förkylning på gång igen...
 
 
 Elin och Ellen två av mina zumbaledare.
Söta duktiga unga tjejer, Ellen är min sambos dotter...
 
 
 Vi var ca 35 glada zumbatjejer som körde i ca 2,5 timme.
 Vilken härlig stämning:-)
 
 
 På kvällen var vi på avsmakningmeny hos Åsa  (Nylyckan) och Rolf,
 även Camilla och Jonas var med.
Camilla och Jonas stod för förrätten, oxfilécarpaccio med Ripassovin...mmm...
Oxfilé från Sörgårdens gårdsbutik i södra Värmland.
 
 
 Åsa och Rolf stod för varmrätten som också var parmalindad oxfilé, gräddinkokt potatis, morotspesto med rödvinssås. Även här Ripassovin.
Vilken höjdarmat!!! De hade också varit till Sörgården och köpt oxfilé, vilken lyx!!!
 
 
 Vi bjöd på Tiramisu utan kaffe, med mascarpone, lemoncurd, vit choklad, savoiardkex, limoncello, färska hallon och krossad saltlakritskarameller med ett gott dessertvin.
Receptet var från Halv åtta hos mig, se recept.nu...mmmm...
 
 
Vackra matbordet där vi njöt av vår fantastiska middag.
Den är det nog inte många som slår...
 
Rosa oktober och mysmiddag...
Under veckorna är det fullt upp på jobbet och när man drar på en förkylning blir det inte mycket mer gjort... Jag har tagit värktabletter och kämpat på, men det kändes bra att vara med på Zumbathon på Galaxen och sälja rosa bandet. På eftermiddagen vilade jag lite, förberedde efterrätten till vår avsmakningmeny med goda vänner.
 
Vilken trevlig kväll vi hade, det behövde vi i detta höstmörker:-) På småtimmarna lyssnade vi på musik och så blev det även lite dans...idag har jag vilat och försökt kurera mig igen. Sambon dras med en jobbig hosta efter sin förkylning också...
 
Jag ska försöka jobba till veckan för vi förbereder för omdömen och utvecklingssamtal nu. På onsdag kväll ska jag försöka åka över till Kd på fikaträff med Unga Kurage genom Bröstcancerföreningen.  Veckan därpå är det höstlov, så vi jobbar två dagar och sen är vi lediga:-)
 
Ha nu en riktigt fin höstvecka och hoppas vi får se mer sol:-)
 
Rosa kramar från Susanne


5 kommentarer:

  1. Vilka fina linnen, och till vilket bra syfte... Sedan såg ju middagen helt fenomenalt god ut....
    Ha en underbar vecka själv också!
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  2. Linnet är supersnyggt! Jag har inte set till det här.
    Men var rädd om dig nu Susanne...du jobbar och sliter. Tur att du är lite ledig nästa vecka.
    Härligt att dela upp middagen på olika uppdrag så alla bidrar och det känns inte så tungt då. Det är bara den som äter som blir tung :)).

    Vi får ta följe nästa år till Syfestivalen...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för din kommentar!
    Efter dans lektionerna var du värd all god mat.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Zumba verkar jätteroligt, har
    aldrig provat det. Menyn var super,
    vilken god mat!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera