måndag 15 oktober 2012

Lite detaljer i vardagsrummet/matrummet...

 
 Väggkrans från Stinas Living från förra hösten som jag dekorerat med våra linnetags...
 
 
 Ekhyllan med lite dekorationer...
 
 
De här fina fjärilstavlorna köpte jag hos Eva-Lena i Karin Linnéas lilla butik i augusti...
 
 
Nya lite grova kuddar från Ellos, nu 99 kr st...
 
 
 Fönstren i vardagsrummet i lite grövre stil med hissgardin i grovt linne och lite bruna detaljer...
 

 
 På lilla hyllan i matrummet har två fjärilstavlor fått ta plats,
köpta i Köpenhamn i våras..
 
 
 Nysydda kuddar i soffan av en löpare från Hemtex...
 
 
Matsalsbordet findukat till gäster i september...
 
Vardagsrummet/matrummet...
 
Nu har jag fått lite mer ork att pyssla lite här hemma som jag tycker är så viktigt och kul. Eftersom vi är hemma mycket och gillar att mysa i våra soffor gillar jag att byta lite kuddar efter säsong. Eftersom matrummet ligger bredvid vardagsrummet med en stor öppning emellan rummen, så vill jag naturligtvis att det ska vara mysigt och fint där inne också.
 
Det behöver inte vara dyra designprylar som gör att det blir en förändring. Ibland kan man hitta kopior eller göra egna saker, eftersom jag ju gillar att pyssla.
 
Just nu kikar jag mycket på kommande julinspirationer i t ex bloggar. Det är många idéer som jag vill pyssla med inför julmarknaderna vi tänkte vara med på. Nya julpysseltidningar och böcker, men även alla de gamla som jag sparar och plockar fram just nu. 
 
Detta ger mig energi och den här veckan ska jag försöka komma igång med zumba och yoga också.
 
"Crea diem-skapa dagen så som du vill ha den."
 
Stor kram
Susanne


7 kommentarer:

  1. Så fint du gjort det med de linnefärgade "detaljerna"!! Ja visst är det skönt att mysa inomhus nu, riktigt höstruskväder ute, här i alla fall. Köpte med några julpysseltidningar ikväll och har börjat gnola på lite julmusik...härlig tid framöver...
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  2. Halloj !
    Himmel så mycket fint du visar. Hissgardinen gillar jag jättemycket.
    Vilken tur att jag hade en vit väska kvar. Kan ju inte virka än med min hand.....men knåpade iaf ihop längre remmar. Vet inte om jag har din adress så mejla mig gärna om den är du gullig :)

    Största kramen Carina

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga saker du har hittat, kuddarna och gardinen var ju underbara.
    Skönt att läsa att du har fått lite mer ork:)
    Lösenord behöver du inte längre bara kolla i webbutiken och skriv sedan en liten mail till mig om du ser något som skulle passa dig/er.
    Ha en skön dag vännen.
    Kram gerda

    SvaraRadera
  4. Godkväll!
    Blev jättefint med linnegardinerna, måste komma och kolla. det var ju ett tag sedan jag var hem till dig nu. Saknar våra stunder!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina linnekuddar och gardin, dom
    du sytt av löpare blev så bra. Du har
    ett mysigt och fint vardagsrum.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Väggkransen är helt underbar!!

    Kram/M

    SvaraRadera