onsdag 5 september 2012

Höstmys...

 
Nu känns det som om hösten är här, då är det mysigt att tända många ljus.
Här ser ni våra stapelljusstakar som vi tillverkar i Drömmar & Ting. Ni kan klicka in er hos oss från en av bilderna på oss i vänsterspalten...
 


Man kan beställa allt möjligt hos oss, det är bara att maila oss och önska.
Jag sitter gärna i soffan och virkar små söta blommor att dekorera väskor m.m.
DEn här väskan beställdes av en tjej i våras...
 

Jag får aldrig nog av ljuslyktor av alla dess former.
Den här har jag två av som står i ena vardagsrumsfönstret.
De köpte jag på Jysk i våras...
 
Höstmys...
 
Vilken rivstart det blev att börja jobba igen i mitten av augusti. Jag arbetar ju som lärare i åk 1-3 och i år är jag resurslärare i tre ettor och en två. Det är jättekul, jag har svenska, so, engelska, musik och idrott i år. Det är tufft att vara i så många klasser, men jag  har inte hela ansvaret i en klass då. Tur att jag trivs så bra med mina kollegor och elever:-)
 
Nu har jag också börjat träna på Galaxens gym i Kristinehamn. Jag kör zumba flera gånger i veckan och jag älskar det. Det finns nästan ingen roligare konditionsträning. Sedan kör jag styrka och kommer börja med spinning längre fram.
 
Att ta sköna promenader i skogen eller i vår fina skärgård är inte heller dumt. Så fort solen är framme är det riktigt skönt, men jag tycker att hösten kommer alldeles för tidigt.

Trots att vi inte har haft så mycket tid till vår blogg, Drömmar & Ting, så får vi en hel del beställningar genom mail från hela Sverige. Kul!!!
Vi skulle vilja göra bloggen till en hemsida/webshop, så vi tar tacksamt emot tips från er!

Vi ska dra igång med att pyssla ihop lite nya saker, så att vi kan vara med på olika marknader i höst.

Ta hand om er fina vänner, jag har inte haft så mycket tid att kika in hos er och skriva kommentarer, men jag ska bli bättre på det.

Många kramar
 Susanne
 


9 kommentarer:

  1. Vilka underbara ljusstakar du gjort!
    Håller med dig om att man aldrig kan få nog av ljuslyktor:)
    Härligt med träning! Löpning o styrkträning är min grej:)

    Ha det fint!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Mycket fint ni tillverkar. Skönt att inte ha klassansvar. Dessutom får du ju fler kollegiekontakter i det annars lite ensamma jobbet i en klass. Jag har ettor på gymnasiet och det är fullt upp. Lycka till med hemsida. Du kan välja mellan massa olika webshopsidor som du googlar dig till. Eller så vet du nån som gör en åt dig. Jag har textalk och tycker den är bra. Det bästa är att läsa läsa läsa och jämföra mellan olika. Då blir ni experter och vet vad ni ger er in på. Good luck to you.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ps det vore jätteskönt att slippa fylla i koderna efter man skrivit. Man tar bort det under inställningar. Eftersom jag ofta skriver från mobilen är det så svårt att se. Tackar på förhand. Tack gulliga du.
    Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen!
      Jag hoppas att jag fick bort det nu, tack igen!!!
      Kram

      Radera
  4. Ni gör så mycket fint du och Lotta. Jisses så mycket du hinner med. Just nu är det fokus på jobbet och utvecklingssamtal. Det blir ju en rivstart. Skönt att slippa klassansvar men det är även kul att ha en egen klass. Jag har ju en tvåa i år...26 st.
    Ser att koderna är kvar!!!


    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne,
    Vad fina saker ni gör du o Lotta!

    Jag tränar oxå zumba, visst är det roligt (fast jag har lite svårt att hänga med i alla stegen;)).

    Ha en fortsatt skön helg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Heej vännen!
    Oj vad mycket fint ni gör, ska ni vara på Lev Vackert i år oxå?
    Vad roligt att du fortf är nöjd med dina värmare *ler*...hojta bara till om du vill ha nåt så fixar jag!
    Jamen fy vad hösten kom tidigt, vilket ruskväder det är...å nån sommar var det knappt heller, brrrr...Det tror jag det att sjalarna säljer som smör, fniss!

    Ha det gott nu & kramen!

    SvaraRadera