torsdag 16 april 2009

Loppisfynd och mina stenar plockade från olika stränder i världen...






















Nu har vi varit på en liten loppisrunda igen, jag och Nylyckankompisen. Vi hittar alltid något som kan få komma med hem...ett silverfat och en tång som jag putsat lite på. Två söta tallrikar från Gustavsberg, Carina. Det gamla skåpet köpte jag för 175 kr för några veckor sedan. Jag kan inte bestämma mig om det ska stå i köket efter kökssoffan som fått komma ut på altanen. Om jag ska ha skåpet där, så vill jag måla det vitt, även köksbordet och stolarna. Får fundera lite...

Visar närbilder på mina stenar som jag plockat på olika stränder under åren. Thailand, Turkiet, Egypten, Kroatien, Danmark, Norge, Spanien... Till sommaren blir det en tur till Italien.

Tack för alla gulliga kommentarer ni ger mig, jag blir såå GLAD!
I helgen åker vi till kompisar i Norrköping.
STOR KRAM PÅ ER

♥ Susanne♥

18 kommentarer:

  1. Hej Susanne! Tack för idag, det var mycket trevligt. Skåpet stod ju jättebra där. Håller med om att det ska målas vitt. Vore fint om matbordet och stolarna blev vita också. Det är bara i färghinken med penseln J! Ha det så bra i Norrköping. Stora kramen från mig.

    SvaraRadera
  2. Här är en till som inte kan låta bli att plocka stenar på resorna! Det är ju något speciellt med stenar.

    Tack för din kommentar på min blogg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka fina grejor...Tack för din fina kommentar...Ha en fortsatt bra vecka!! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Ja, stenar och snäckor är fina semesterminnen. Gratis att plocka, men tungt att släpa hem... Det ser så somrigt ut med stenar. Vackert att lägga dem i glasvas/bunke. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Tack goa du för fin kommentar hos mig! Vad kul att du jobbar lite nu! Jag själv arbetstränar en stund varje dag och det går bra! Så himla skönt att det går framåt.

    Ha en skön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  6. Mycke fynd du hittat!!! Stenar är fint, skall snart till Danmark och plocka sist vi va där plockade jag hur mycke som helst.

    Ha en bra dag, Kram Camilla.

    SvaraRadera
  7. Så fina grejer du fyndat på loppis. Vilken stensamling, det blir ju lite grannom man är ute och reser mycket. Jag samal också stenar och plockar på mig så fort jag kommer till havet. Ha en bra helg kram malin!

    SvaraRadera
  8. Hej på dig!
    Jasså det bär av till Norrköping i helgen kul!
    Fina fynd får se mer av dem på tisdag då vi träffas!!!
    Ha det jättebra i helgen!
    Stora KRAMEN!

    SvaraRadera
  9. Det är så kul att plocka med sig fina stenar från ställen där man varit. Jag är också en sten & snäck letare.Så fint att dekorera med.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Vilka fina saker du fick tag på!
    Kul att samla stenar från olika resor i världen, min mamma gör likadant:)

    Ha en jättemysig helg,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  11. Roligt med loppis..det piggar upp.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. HejSusanne! Visst är det fint med Olivträd...Du får satsa på ett nytt till sommaren! Ha en trevlig Helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Hur man länkar till tävling:
    Högerklicka på tävlingsbilden. "Spara bild som". Du kan döpa en ny mapp till tävling så du lätt hittar bilderna.
    Vänsterklicka på bloggens adress så den blir blåmarkerad. Högerklicka på samma ställe och "kopera".
    Gå till Anpassa på din blogg.
    Klicka på "Lägg till en Gadget".
    Välj "Bild" gadget.
    I "titel" kan du skriva vad bloggen heter.
    I "bildtext" vad man kan vinna och när tävlingen slutar.
    I "länk" suddar du bort det som står, höger klickar och tar "klistra in".
    "Bild", hämta din sparade tävlingsbild.
    Spara.

    Bilden kommer nu lägga sig högst upp på din blogg. Då du är i anpassa kan du klicka på den nya gadgeten du la in och dra ner den dit du vill ha den.

    Lycka till! Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Så vackra stenar och de tallrikarna var så söta. Tänk vad fint att göra en sommardukning med dem!

    Trevlig helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Stenar, sand... sånt är kul att ha efter en resa! Vackert att ha dem i glasburken! Nu börjar loppisarna sätta igång på allvar tycker jag!

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej! så kul att du hittade till mig. Vilken rolig grej med dina stenar. Att samla från varje strand i världen som du besökt. Kul!
    Visst är det roligt att göra fynd på loppisar. Själv hittade jag två Rörstrandskoppar nyligen som jag blev så förtjust i. Hoppas du får en mysig helg./ Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. Jättefina små stenar, speciellt om man har plockat dem från olika platser man har minnen ifrån... Kram Sofia

    SvaraRadera