onsdag 7 november 2012

Ny vinterkappa...

 
 I hallen hänger min nya vinterkappa som jag hittade på H&M i slutet av oktober för 400 kr i stället för 800...
Ni ser även mina cremevita skinnkängor från Danmark, mockakängor från La Redoute och bruna skinnkängor från Zara...
 
 
 Alla detlajer med spets, knappar och virkad blomma, har jag piffat till själv, så det skulle bli min egen lilla vintagekappa:-)
 
 
 Här ser ni detaljer i närbild. Jag hittade spetsen med pärlemorknappar
 hos Iris & Doris i Haga i Karlstad. Den sydde jag fast på fickorna...
 
 
 Den cremevita spetsen med linnefärgade detaljer hade jag i mina gömmor,
samlar ju på spetsar m.m. Spetsen sydde jag på baktill i ryggen och knöt en rosett...
 
 
 Den fina virkade blomman hittade jag på Lev Vackert i lördags. Sydde dit en pärlemorknapp i mitten. Så passande till kappan och tur att jag hade kappan på mig då:-)
 
 
 Närbild på fickorna med spetsen och knapparna...
 
 
 Närbild på rosetten i ryggen...
 
 
På Lev Vackert hittade jag den puderrosa fina sjalen från Cream så klart:-)
 Kostade 100 kr nu...
 
 
Nya kläder måste man ju ha ibland...
 
Jag är väl inte ensam om att vilja köpa nya fina kläder ibland?!
Många har säkert mycket svart i sin garderob och det har jag också. Nu var jag sugen på en ljusare ullkappa och hittade ju ett fynd på H & M. Helst ville jag ha en från Cream, men jag är jättenöjd med mina nya pimpade kappa á la Susanne:-)
 
Min dröm vore att ha tid och ork att sy och fixa om kläder och styla dem på mitt sätt och sedan kunna sälja dem vidare. Men nu har jag ju ett härligt jobb som lärare i åk 1-2 som tar tid och kraft. Sedan har jag ju lilla firman Drömmar & Ting ihop med Lotta, där vi gör mest inredningssaker. Kika gärna in där i vår blogg.
 
Mammografisvaret var glatt med inga cancerceller just nu, jippi!!!
 
Hoppas ni har det bra i novembermörkret!
 
Goa kramar Susanne


13 kommentarer:

  1. Tänkte väl att du piffat kappan själv!
    Men så snyggt...........vill ha en sån jag med!
    Vad skoj att ha en helt unik kappa som bara finns 1 av.

    Glädjer mig att ditt provsvar var bra.
    Njut av den goa känslan...........

    Kram till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Så snygg! Det du sytt på blev jättefint,
    blev en riktig Susanne-kappa. Det här
    gjorde du bra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Jag trodde direkt att du hittat denna superfina kappa "färdig", men så enkelt är det ju inte. Den blev verkligen superfin.
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Du hittar så fina kläder och så personlig den blev! Ala du! Vi får ses snart! Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen så jättesnygg kappa! Så många fina detaljer, förstår att du är nöjd och glad! Ha en fin helg kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Men goa du, så fint du har gjort!!!
    Nu fick du igång min pysselhjärna igen...
    Stor kram
    Sofia

    SvaraRadera
  7. Kappan blev superfin vännen och så härligt att höra att mammografin gick bra. Jag har varit där idag. Man får svar inom två veckor.
    ha en mysig fredag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det finns så mycket fina kläder som man skulle vilja ha. Jag köper lite god gripar och har det till fint.
    Ha en skön helg!
    kram Anette

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig kappa, ha en fin vinter.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Oh vad skönt med fina besked. Du är ju verkligen påhittig. Jättefinegedesignad kappa. Vill gärna se den live. Kom till mitt showroom lördag 1dec. Läs mer på InWhite4You.se.
    Du kan ju shoppa runt i Karlstad och sen avsluta hos mig. Du är varmt välkommen.
    Ha de bäst
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Så skönt att höra att allt såg bra ut på mammografin...pusta ut nu!!
    Men sååååå fin kappan blev. Nu har du en alldeles unik kappa :) Extrakul!!

    Ha en mysig måndagskväll!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Supersnyggt, jag tänkte väl att den inte såg ut så från början...det där har du gjort bra:)
    Jag måste besöka Iris & Doris nästa gång jag är i Karlstad, verkar finnas mycket fint där!
    Å du, du får gärna skriva överallt om du vill;)

    Goa kramen!

    SvaraRadera