söndag 18 november 2012

Nu börjar krafterna och inspirationen komma tillbaks...

 
Lotta och jag i Drömmar & Ting på julmarknaden förra året på Lev Vackert.
Nu pysslar vi för året julmarknader...
 
 
 Vårt viktigaste mål är att återanvända material.
Här har vi stylat om gamla glasburkar till ljuslyktor...
 
 
 Gamla konservburkar har blivit små gulliga krukor till hyacintlökar...
 
 
Nu har julinspirationsböckerna för julgodis och julmat kommit fram...
Naturligtvis har jag massor av pysseltidningar och böcker framme också:-)
 
Julinspiration och julmarknader...
 
Nu har jag och Lotta kommit igång med vårt julpysslande igen. Igår kväll myste vi med glögg och pysslade till julmarknaden på Norrgården i Kristinehamn på sönd. 25/11 kl. 11-17.
 
Vi har massor av idéer och vi har lagt nivån så att vi inte ska känna oss för stressade. Det vi hinner, hinner vi!!! Vi kan ju vara med på fler julmarknader framöver...
 
Många har frågat efter oss och våra ting, så nu är vi på gång igen. Såå himla kul att jag har mer ork och inspiration till pysslande nu. Min energi var helt slut av långvarig förkylning, värk i hela kroppen, stress och orkeslöshet. Alla andra värden var bra, lite förhöjt blodtryck av stress och värk, men det får jag försöka ha koll på. Värken i kroppen får jag nog leva med efter cellgifter och mediciner jag äter nu. Yoga, massage, promenader, zumba och att stressa ner är något jag måste göra i vardagen för att jag ska orka med allt.
 
Till veckan börjar jag jobba i lugnare takt och jag ska dra igång med några utvecklingssamtal också. Det ska bli trevligt, men jag ska inte riktigt jobba hela dagar, så då hoppas jag att det blir bra. Längtar så till eleverna och kollegorna!
 
Ha en finfin vecka med olika sätt att njuta
och få fler och fler adventskänslor!
 
TUSENTACK för alla fina ord ni skriver, jag blir så rörd:-)
 
Varma kramar Susanne
 


13 kommentarer:

  1. Återbruk är bra och fina saker har du
    gjort, bra idé med konservburkarna.
    Skönt att du kan jobba lugnare till veckan,
    du får vara rädd om dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vad skönt vännen att du är piggare igen!
    Ni pysslar så fint, rogivande med pyssel!!!
    Ta det lite lugnt med allt....
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. så fint med hyacinterna.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det låter med pyssel och julmarknad, det är en härlig tid nu:) Så fint det blev med Hyacinterna, helt i min smak! M så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  5. Roligt att du mår bättre och har fått lusten och orken tillbaka!
    Mysigt med ert pyssel..........det gör bra för kropp och själ!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Ditt inlägg riktigt andas inspiration!! Skönt att du fått tillbaka din ork, det är inte alltid så lätt att ta det lugnare... Ha en fin vecka!
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Visst hade vi det mysigt igår. känner att även jag fick lite mer energi och kände glädje i kroppen igen. Kul!
    Kram fiina du! Lotta

    SvaraRadera
  8. Ser så mysigt ut på julmarknaden i fjol.. Så fina grejer ni sålde...
    Roigt att pyssla tillsammans...
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Hej du goa vän!
    Fint att höra att du mår bättre. Du måste sköta om dig. Tusen tack för all inspiration och ännu mer TACK för alla fina saker du skickade...det var ju för mycket men fatta hur glad jag blev.
    Ha det gott och sköt om dig ordentligt.
    Största kramen / Carina

    SvaraRadera
  10. Det är jobbigt när hälsan inte är med och så tacksam man blir när det vänder och man känner ork och inspiration igen. Härligt inspirerande bilder hos dig!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Så fint julpyssel!
    Vad är roligare en att gå på julmarknader.
    Lycka till!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Åh vad mycket fint. Hoppas att ni inte hade med er nåt hem :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. SÅ mycket fint ni har pysslat! Visst är det roligt att hålla på... Man glömmer tid och rum
    Kram
    Marie

    SvaraRadera