fredag 30 mars 2012

Inredningsresan till Danmark del 2...








Köpenhamn here we come...

Lotta och jag tog det lugnt på fredagskvällen och på lördagsmorgonen åt vi en god hotellfrukost. Sedan gick vi mot Ströget och Köpenhamns äventyr. Jag hoppandes på kryckor och Lotta lite piggare än fredagskvällen...

Vi shoppade kläder, skor, kängor och lite mer modern inredning. Vi hade lite svårt att ta oss till loppiskvarteren med mina kryckor o.s.v...

Vi hamnade på ett fräscht köpcentrum som heter Illums Bolighus, där hade de många fina porslinsägg, Royal Copenhagen. Jag köpte ett gulligt ägg som jag visar nästa gång.  På en bakgård hamnade vi på ett fint fik Café Royal som hade Guide Michelinstjärnor sen 2009. Här ser ni fräscha bilder därifrån, vi åt en krämig blomkålsoppa och drack ett glas vitt:-)

På ett av torgen fanns det såå fina billiga blommor, men vi köpte inte några eftersom de skulle fraktas så långt...

Vi följde inte med till Kronen och Stil og stemning, vilket säkert var en miss, men det får bli nästa år...

Vi mötte bl.a Ingela och Petra på stan på eftermiddagen och sen blev det puben...

Ha nu en trevlig helg kära vänner!
Min helg blir lite lugnare efter allt, på måndag vill jag börja jobba en vecka tidigare än sjukskrivningen...kul att komma igång lite innan påsklovet!

Kram kram Susanne

7 kommentarer:

  1. Vi åkte inte heller till Kronen men nästa år då...
    Så du börjar på måndag...ja sen har du påsklov.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser på bilderna att ni hade en trevlig lördag i Köpenhamn=) Jag hade nog tänkt hinna med att shoppa lite kläder också, men tiden räckte inte till allt. Här har vi påsklov nästa vecka, eller vi och vi, skolorna har det men jag jobbar som vanligt, fast det blir ju kort vecka;-)

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det var strongt att du klarade och följa med trots nyopad fot, butikerna ni missade tar ni ett annat år. Ser på dina bilder att ni sett så mycket fint och haft så roligt.
    Ha en mysig lördag
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej själv, pysselkompis!
    Ser ut att ha varit en super mysig resa...
    Vi var över där i somras, men jag vet ju inte om var alla mysiga affärer ligger... Du kanske kan tipsa lite? Vi kanske åker dit i sommar igen.
    Ha en skön helg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket härligt hav med färgglada blommor!

      Ni verkar ha haft ett fint besök i grannlandet.
      Låter jobbigt med din fot...................

      Önskar dig en fin helg,
      Kram Anneli.

      Radera
  5. Vad mysigt vi hade!
    Kram och trevlig lördag kväll till dig från mig!

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt ställe ni käkade på, ser hur fint ut som helst! Tänk att det redan gått en vecka igen... Har planterat lite penseer idag efter jobbet i butiken, mått lite gått i växthuset, känner att värmen börjar komma lie där nu när solen ligger på... Ha en fin helg!
    Kram
    Pia

    SvaraRadera