söndag 19 december 2010

När fjärde ljuset brinner...

Förra helgen var vi i Sth och storsade bl.a i Gamla stan. En mysig inredningsbutik " Sirlig" besökte jag och Lena...

Drottninggatan hade en häftig belysning med kristalliknande kronor...

På Östemalm hade de dessa gulliga rosetter och ljus...

Vi hade bråttom när vi plötsligt hittade Koffert, dit går jag in nästa gång vi är i Sth...

Köpte mig i alla fall en liten Mailegnissa, så söt så...


"MYS" står för denna helg i Sth och kommande julhelg.Lena i Ett vitare hem har gjort gipskotten som jag är såå nöjd med...
"När fjärde ljuset brinner vi hämta julegran och alla barnen räkna: dan, för dan före dopparedan..."
Ha en mysig julvecka på jobbet och hemma!!!
Vi ska ha julfest på fritids, juldans och julavslutning på min skola. Sedan är det ett välbehövligt lov som gäller...
I lördags stod jag på den sista jul/klappa på- dagen för i år hos Lena i Sandrosen. Det har varit kul, men kämpigt. Tack alla som handlar av oss, det är kul att våra saker i Drömmar & Ting uppskattas!!!
Julkramisar från Susanne

20 kommentarer:

  1. Vackra belysningar...det är så fint i år med all snö...mörker och ljus.
    De där kakorna som jag köpte av er...Kanelhjärtan...MUMS! Jag är så orolig att någon annan i familjen ska norpa dem.
    Ha en fin julvecka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dej och hela familjen God Jul Gott Nytt År!!!




    Kramar
    Marita

    SvaraRadera
  3. Tack det samma, Marita!!!
    Hälsa bar och barnbarn och Anders förståss:-)
    God jul!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag var också på besök i huvudstaden för inte så länge sedan.
    Det fanns mycket juligt och fint att titta på.
    Visst var kristallkronorna på gatorna något extra?
    Ha det fint!
    Kram/Carina

    SvaraRadera
  5. det är såå mysigt att vara i Stockholm i December, har varit det i många år men inte i år, har inte hunnit med det.
    det var så roligt på Julmarknaden och kanske det blir fler ggr.
    Ha en underbar julvecka Susanne så hörs vi snart igen Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Gomorron
    Stockholm före jul är så mysigt, jättefina butiker och skyltningar. Fotot på ljusen och rosetterna på Östermalm var så fint, det kan du göra julkort av. Synd att ni missade Koffert, men det går fler tåg. Jättefin kotte, Lena är så duktig. Och lilla nissan är jättesöt där hon sitter på din fina stol.
    Ha en bra julvecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Det var länge sedan jag var i Stockholm i juletid. För några år sedan åkte maken och jag upp varje första advent för att gå på julmarknaden i gamla stan, då hade vi barnfritt och passade på att handla julklappar också. Det är verkligen vackert med all julbelysning och pyntade skyltfönster och affärer.

    Önskar dig underbara dagar i julveckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Mysigt och härliga bilder från en fin helg i Stockholm.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Så mysigt..Ibland saknar man storstaden med alla ljus,,,fast det är rätt skönt att bo på landet oxå...Varma kramar Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Det ser härligt ut med en storstadshelg!
    Så skönt med skollov för dig också. Och jag har långledigt snart.....ofattbart skönt, känner mig helt tömd....
    En riktigt mysig och skön julhelg önskar jag dig!
    Julhälsningar till Lena också!
    GOD JUL!!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Godkväll i stugan!! Härligt att vara i S-holm..
    Jag trivs där!! Vi får sikta in oss på att träffas i mellandagarna.... Ha det bra och ha en RIKTIGT GOD JUL kram/Helen

    SvaraRadera
  12. Hej Vännen.
    Så mysiga bilder, vad mysigt ni haft!
    Ha det så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

    SvaraRadera
  14. Hejsan Susanne!!!
    Tusen tack för dina ord inne hos mig. De värmer riktigt gott i bröstet. =) Det var ju sååå längesedan jag gjorde ett blogginlägg och sedan hälsade på hos dig och alla de andra. Jag har absolut inte glömt dig/er. Du finns ofta i mina tankar, så som de andra goa damerna här ute.

    Som du säkert förstår så har jag inte mått så bra. Nu är allt bättre och jag kommer att återkomma till denna underbara bloggvärld! =)

    Jag hoppas att du och din familj kommer att få en helt underbar jul. Tack igen för din goa hälsning!!

    God Jul och Gott Nytt År på dig!
    Varma kramar från mig. Åsa.

    SvaraRadera
  15. Hej vännen vad mysigt att skrota runt i Stockholm och få lite inspiration! God Julekram från Annica!

    SvaraRadera
  16. GOD JUL. Mys tillsammans nu
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  17. Åh så mysigt med julshopping i stora huvudstaden. Det är mycket roligare att handla där.
    Tack för kommentaren om soffan, I love it! Den kostade mig 800:- och var träfärgad från början. Rollade den 3 gånger och sedan blev den vit som snö:)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. tittar in för att önska dig och dina nära en riktigt God Jul:)

    SvaraRadera
  19. GOD JUL önskar jag dej.
    Julkram Birgitta

    SvaraRadera