tisdag 29 december 2009

♥Hej mitt vinterland, nu är jag här♥...

Vinterlandskap i vår trädgård...

Zinkbaljan med dekorationer översnöad....

Tomtar gjorda av en dam i vår lilla stad...

Dessa grisar och tomtar och bock får hänga med varje år. Tomten till vänster är en sedan jag var liten...

En till tomte som jag fick av en god vän, I-M...

Gulligt luciatåg som vi fick av brorsbarnet Erik...

Lysande snöboll fick jag av sonen...

Min sambo som är kock i detta hus, önskade sig och fick en STOR TUNG mortel av svärmor...

Den här fina stjärnan fick vi av Åsa (Nylyckan) och hennes man när de var här och fikade på annandagen...

Vinterlandskap och sista julbilderna...
Jag njuter av julen ett tag till och visar de sista julbilderna för i år...sedan får det bli mer vårfräscht och lite glitter och glamour...Jag brukar inte ta bort julpyntet förrän efter trettonhelgen, då vill man ha det mer stilrent och fräscht igen.
Hela familjen är lediga, så vi njuter och tar det lugnt. Idag är det -15 grader och massor med snö. Våra barn är ju tonåringar, så de längtar inte till pulkabacken, men det skulle jag kunna tänka mig...när jag börjar arbetspröva 11 januari får jag passa på att åka på pulkautflykt med klassen. Annars blir det promenader och kanske längdskidor.
Vila, lugn och ro och njuta av att umgås med nära och kära är viktigt. I kväll ska vi ha lite julafton med sambons släkt. De har varit i fjällen över jul och då tänkte vi träffas och äta kalkon med gott tillbehör. I morgon kväll ska vi till min mamma och äta middag med mina bröder med familjer. Sedan ska vi fira nyår med Åsa (Nylyckan), Camilla och Elin med familjer. Knytis gäller som vanligt när vi träffas:-)
De dagar som är kvar innan jag börjar jobba ska jag ladda batterierna och försöka njuta av sådant som jag tycker är kul att göra bl.a ta promenader, sy och pyssla. Jag, Lotta och Helén kommer att öppna en inredningsblogg (Drömmar och ting) snart, vilket ska bli kul. Vi kommer att sälja vissa få unika saker som vi gjort själva. Återkommer mer om detta!!!
Ta hand om varandra och fånga tillfällen att njuta så mycket ni kan!!!
Många kramar
♥Susanne♥

17 kommentarer:

  1. Hej i vinterlandet, nu blev det fart på vintern. Men nu kan det räcka med snö tycker jag. Så fina klappar ni fått, jag gillar sambons mortel extra mycket. Kalkon är gott, ni kommer och få ett mysigt kalas. Ska bli kul och se nya bloggen också.
    Önskar dig ett gott slut på 2009.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Här kommer en varm kram till dig från mig..Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne! Fina bilder du bjuder på. Ser fram emot Nyår med bästa vännerna. Kramis Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej vännen och vad roligt det låter med en inredningsblogg jag kommer självklart på besök! Önskar dig en skön nyårsafton och ett riktigt bra 2010! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med er nya blogg! Ni är verkligen kreativa och ni verkar ha så trevligt i hop! Skönt att ha så goda vänner! Hoppas ni får ett trevligt nyår, som jag är övertygad om att ni får! Vila ordentligt innan du går tillbaka till jobbet igen. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne
    Vad härligt med lite ledigt innan du ska börja jobba igen. Hur känner du inför det?
    Kul med ny blogg.
    Jag använder Fimolera.
    Nej vi har inte åkt bort. Bara en utflykt till den tropiska värmen i Fjärilshuset.
    Sköt om dig!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Tycker fortfarande om att titta på julbilder. Här stannar julen till 20:e dag Knut. Gäller att suga länge på karamellen.
    Gillar verkligen det lilla luciatåget och ljuskulan.
    Gott Nytt År!
    Karin

    SvaraRadera
  8. Fina bilder och vilket härligt vinterväder vi har. Låter som ni haft en skön jul. Ser fram emot den nya bloggen Gott nytt år Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Härliga vinterfoton!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  10. Hej igen
    Jo det är jättemysigt där.
    Gott Nytt År vännen
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Visst är det härligt med riktig vinter! Jag tycker det är fräscht och skönt ute. Visst kan det vara kallt men än har jag inte tröttnat. Kul med nya bloggen som ni ska ha ihop. Du meddelar väl då ni startar?
    Lycka till med jobbstart och njut av din ledighet nu då du börjar bli lite starkare. Har du åkt längdskidor än? Vi ska ut i dag men det är så kallt ännu.
    Ha ett Gott Nytt 2010
    Kram annika

    SvaraRadera
  12. Hej kära vän! Vilka härliga vinterbilder du bjuder på!!

    Vill önska dig ett stort gott nytt år från mig till dig! Hoppas allt du önskar dig infrias nästa år♥.

    Srot kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Ja du det var en väldans vinter! Hmm, för kallt för min smak!
    Härliga bilder!
    Kram o gott nytt år!

    SvaraRadera
  14. Hej Sussane! Visst har vi fått ett vackert vinterlandskap....Här har vi det väldigt kallt idag. Termometern visar -21c så vi eldar i kakelugnarna för fullt. Vilken fin stjärna du fått av Åsa, du får hälsa till henne från mig när ni träffas på nyår! Tack snälla du för alla omtänksamma kommentarer jag fått av dig under året, dom värmer ska du veta! Önskar dig kära bloggvän ett riktigt Gott Nytt År! NyårsKramar Therese

    SvaraRadera
  15. Hej Susanne!!
    Låter som du njuter av livet med nära och kära!! Vad härligt!!
    Jag vill önska ett Riktigt Gott Nytt ÅR!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt vinterland vännen. Och en massa fint har ni fått. Vill önska dig ett gott nytt år och hoppas att 2010 blir ett bra år.
    Stor kram från mig/ A

    SvaraRadera
  17. Ett strålande ♥GOTT NYTT ÅR ♥ önskar jag dig
    Kram Lotta

    SvaraRadera