tisdag 22 september 2009

Mysig helg i Mora...

Vi bodde på Diösgården i Bonäsbyn utanför Mora....

Byggmästaren Diös hade fina dalamålningar i sitt tak...han var vän med Anders Zorn och Carl Larsson...

Solnedgång vid gården...

Vi var fyra fnittriga tjejer som bodde i en egen stuga...jag som var kortast fick sova som prinsessan på ärten...kolla Moraklockan...

Mora kyrka sett från Zorngården...rabatten var format som ett hjärta...


Det häftiga Zornhuset, man fick bara ta kort utifrån...tror ni jag var sugen på att ta kort på allt fint inne i huset....Gå absolut på den guidningen!!!

Vi tog en promenad i det vackra vädret och gick genom byn Bonäs...mysiga dalahus...

Häftigt hus vid sjön...

Vacker utsikt på vår lördagspromenad...

Jag fick tillfället att följa med en helg till Mora för unga bröstcancerdrabbade i helgen...

Vi var elva stycken med våra två ledare.
Och vi kom från olika delar i Mellansverige och vi var mellan 32 och 48 år. De flesta kom med tåg och det tar ganska lång tid att åka tåg till Mora, 4.5 timmar från Krhmn med två byten. Vi bodde på Diösgården utanför Mora. Under helgen har vi pratat, gråtit, lagat mat och druckit vin. Varit på Zorngården som jag varmt kan rekommendera och tagit oss härliga promenader. På söndagsförmiddagen kom två tjejer från Oriflame och vi fick göra ansiktsrengöring. Och sedan fick vi lite produkter. Allt detta sponsrat av BRO och tidningen Amelia. Helgen var helt fantastisk för oss som behöver träffa andra tjejer som varit med om detta. Det har varit tuffa år för oss alla. Men det känns som om vi kommer ha varandra som stöd under kommande år. En återträff nästa år är en önskan. Nu startar snart kampanjen Rosa bandet, så sponsra gärna genom att köpa ett rosa band...

Ta vara på livet här och nu...du vet aldrig vad morgondagen har att erbjuda...

♥Carpe diem! Susanne♥

19 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk resa på alla sätt och vis. Jag förstår att det var viktigt och skönt att få prata med människor i samma sits. Underbart vacker miljö ni fick vara i dessutom, det var ni alla mer än värda.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Vilken fin resa du varit på. Förstår att det måste kännas skönt att träffa andra tjejer som varit med om samma sak för att utbyta tankar och erfarenheter. Vad bra att det anordnas sånt här!

    Zorngården skulle jag gärna vilja besöka någon gång, vad vackert där är:)

    Stoor kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag förstår att du haft en oförglömlig helg tillsammans med väninnor från olika håll i landet. Det kan behövas att träffa andra som har varit med om samma sak. Mora är en så fin plats. Var där i höstas. Vi besökte inte Zornmuseumet, men väl Zorns gammelgård och textilkammaren. Jag tror att vi fikade ner vid sjön vid Bonäs när vi åkte runt Orsasjön. Det är alltid svårt att komma ihåg namn på orter.
    Ha det!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig resa, trots allt ni gått igenom. Tänk ändå vad viktigt det är med mänsklig närhet och värme. Även om det så är med människor man eg. inte känner.
    Stor kram!
    Ps/ Du avslutar ditt inlägg så klokt, så klokt!

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken resa o vilka vackra miljöer!! Förstår att ni njöt.
    Javisst måste vi sponsra rosa bandet- såå viktigt för forskningen!!!
    Vilken prinsessömn du måste ha haft i den vackra sängen!
    Ha en skön dag! Kram cilla

    SvaraRadera
  6. Klart man sponsrar rosa bandet,det finn ägg förpackningar som man kan köpa på maxi som ochså sponsrar rosa bandet." KÖP " Va det härligt med en sån fin helg,och att träffa andra som har varit i samma sits,jag tror att endast dom kan förstå på riktigt.Även om vi andra försöker så gott vi kan.Ha det bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Härlig helg ni verkar ha haft! Måste betyda mycket att få träffa andra i liknande situationer. Klart jag ska köpa rosa bandet. Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Härlig resa! Skönt att känna sig lite ompysslad och omhändertagen och skönt att ventilera sina problem med andra som genomgått samma trauma.
    Så många härliga loppisbilder du visar och härliga loppisfynd. Fem olika loppisar i vår stad...och jag tror vi talar om samma stad (som vår menar jag...) Vilka tänker du på?
    Sågs vi på Noramarken? Jag var där! Du var där!...och så var det visste en himla massa annat folk. Henriettas bakgård var jättemysig!
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  9. Hallojsan!!Oo såå mysigt ni haft det!!! Vilken säng!

    ~~♥kram Millan♥~~

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vad kul ni verkar ha haft!! Måste vara skönt att få träffa andra i samma sits.
    Mysigt ställe var det då oxå.

    Ha det fint
    kram johanna

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!
    Vad bra att du har haft det mysigt, det är du verkligen värd.
    Jag åker till Dalarna denna helg!
    Ska bli härligt!
    Tack för injudan, jag kommer gärna...
    Lite sen med att svara, men här har varit fullt upp känns det som.
    Men nu bär det strax av för Ida och mig.

    Önskar dig ett bra slut på veckan och en skön helg!

    Kramelikram till dig Lotta!

    SvaraRadera
  12. ´Hej på dig Sussanne!! Vad fint det är runt siljan...Dalarna.. Var där förra sommaren..
    Härliga bider...Jag förstår att det blir både skratt/tårar..Ha en skön helg kramar/Helen

    SvaraRadera
  13. Hej! Vad ledsen jag blir när jag läser att du är sjuk/har varit sjuk, men desto gladare blir jag när jag läser om din tripp till vackra Mora! Ni verkar haft en bra helg med mycket samhörighet och vänskap! Och självklart stöder jag rosa bandet! Min kör- vi hade en rosa bandet konsert förra hösten! Må så gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Å vilken härlig omgivning!!! Förstår att du trivdes gott!!!
    Ha en skön helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  15. Jag förstår att du och familjen måste gått igenom mycket i samband med din sjukdom. Måtte det komma ett bra botemedel snart mot alla hemska cansersjukdomar. Jag hoppas du är fri från det nu!

    Det måste vara skönt att träffa tjejer som gått igenom samma sak som dig. Jag förstår att ni har mycket gemensamt och mycket att prata om. Härligt att ni fick åka på en sådan fin resa. Dalarna är ju för mysigt!

    Önskar dig en trevlig helg! Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Vad härligt du verkar ha haft det, fina bilder.
    Skönt för dig att träffa andra tjejer som vet hur det är och vad du gått igenom.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  17. Hej vännen! Vad tråkigt att du blivit sjukskriven igen....men det måste ha varit en härlig helg i Dalarna iallafall. Skönt med människor som man kan prata med o som är i liknande situationer! Det betyder mycket....Skickar dig en stor kram till dig från mig! Tänker på dig...

    SvaraRadera
  18. Har en liten tävling hos mig! Kram malin

    SvaraRadera