söndag 30 augusti 2009

Grattis till vinnarna...

1:a pris vann Ulrika med den fina bloggen Filippas vita.
Maila mig susanne.smultron@live.se din adress så skickar jag halsbandet.

2:a pris går till Maria med den gulliga bloggen Familjen Hallbygård. Maila mig susannesmultron@live.se din adress så skickar jag halsbandet.

I går bakade jag Leilas cup cakes till vårt loppis/café som jag och några kompisar hade idag söndag. Berättar om det i nästa inlägg...

Receptet har jag visat tidigare, tror jag...det kommer här nedan på begäran... det är så lyxigt och gott...

Leilas cup cakes

Grundrecept: 3 ägg, 2.5 dl strösocker, 1 tsk vaniljsocker, 100g smör, 1 dl mjölk, 3.5 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 1 nypa salt samt skal och saft av en 1/2 citron. Ugn 175 grader i mitten av ugnen i 15 min. Det blir ungefär 12 st.

Cremecheese frosting: 60g mjukt smör, 5 dl florsocker, 1 tsk vanijsocker, 1 msk färsk pressad citronsaft, 100 g philadelphiaost. Strössel (Ev. några droppar karamellfärg)

Tips: Placera pappersformarna i muffinsplåtar, så flyter de inte ut.

Grattis till vinnarna...

Det var så många som 104 personer som ville vara med och tävla...de som länkat fick två lotter, så det blev många lappar. Jag skulle ha velat ge er allihop dessa fina halsband, men min dotter och sambo hjälpte mig att dra vinnarna. Så att allt skulle gå rätt till...

De som ändå skulle vilja ha ett halsband med valfri text, kan beställa genom att maila Lena på Sandrosen.
Tack alla ni som ville vara med i min första tävling. Nu har jag över 3000 besökare och många nya bloggvänner att besöka...
"Fånga dagen" och ge varandra "Liv & Lycka"!
Kramar från Susanne

19 kommentarer:

  1. Grattis till vinnarna & god CupCakes du bakat =)

    Ha en bra vecka !
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinnarna, halsbanden är såå fina!!

    De där Cupcakesen är jättelyxiga!!
    Hoppas veckan blir bra, vi hörs.
    Kram Camilla.

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinnarna :D

    Allt i Leilas kokbok e såå mysigt, har haft lite Leila pippi här under sommarn, har du testat Foccaian?

    Sköt om Dig <3
    Kram Madelene

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Grattis till de lyckliga vinnarna o tack för tävlingen:)

    Ha en jättebra dag,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne!
    Congrats till vinnarna även om det inte blev jag, hihi.. Vad mumsigt det ser ut det du har bakat:-) Ha en fin dag, kraam Sofia

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinnaren! Härliga cupcakes.....kan du tänka dig att "knycka receptet" och skriva ut det...eller det kanske finns att länka till, på någon matlagningssite.
    Låter spännande med café/loppis. Ser fram emot det inlägget.
    Var på marknad i Nora i helgen. Oj, oj så många knallar och så mycket kommers!
    kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinnarna och tack till dig som hade en så fin tävling.
    Kul att ha hittat hit och jag återkommer gärna.
    Ha det gott Marie:)

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinnaren..
    Kram från Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej Susanne, vad glada de lyckliga tjejerna kommer att bli över de fina smyckena, stort grattis till dom.
    Vilka härliga bakelser du gjort och vackra var de att se på med, viktigt eftersom man äter med ögat;) Skulle gärna stoppat i mig en sån till kaffet.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  10. Åh lycko dem! Jag får hänga med nästa gång du har en tävling! Tack för din goa kommentar!

    Hoppas det går bra med dina elever och att du kommer ihåg att ta det lugnt.
    Kram L-L

    SvaraRadera
  11. Tack för tävlingen o Grattis till vinnaren! Det är ju såå snyggt halsbandet! Vad mumsigt o gott det ser ut det du bakat...hoppas att det gick bra på ert loppis! Höstkramar skickar jag till dig vännen! Therese

    SvaraRadera
  12. Tusen TACK för receptet!
    Nu ska jag se om jag lyckas fixa några muffins!
    Kram
    /Lotta
    ps. Ser fram emot bilder och berättelse från loppis och café

    SvaraRadera
  13. Hej och hoppas det gick bra på loppisen! Jag ska nog beställa ett eget halsband de är ju såååå fina! Ha det så gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Tack för dina fina goa ord hos mig!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  15. Ville bara kika in hos dig o Tacka för dina gulliga o rara kommentarer hos mig. Du ska veta att jag uppskattar dom....Må så gott vännen! Höst Kramar Therese

    SvaraRadera
  16. Grattis till vinnarna!
    Härliga bakverk!!!
    Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  17. Härliga cupcakes! Ingen är väl ändå som Leila till att inspirera att baka. Hennes A piece of cake är en favvo här!
    Joo, typiskt mej att göra 1000 projekt på samma gång. Hemmet blir i kaos!
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  18. Tack vännen för hälsningen! Hoppas att det går bra i klassen! Barnen måste väl gilla sin fröken mycket....Du verkar vara en så otroligt snäll o trevlig person! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  19. Tack för dina snälla ord! Och tack för en fin tävling! Får verkligen gratuelera vinnarna. Ska kika in hos Sandrosen nu. Det börjar ju ta mig tusan att dra ihop sig till jul =)
    Ha en skön kväll.
    Kramar!

    SvaraRadera