lördag 13 april 2013

Vårfräscht i huset...

 
 Soffan får byta kuddar efter årstider, nu går det i ljusrosa, pastell och blommigt...
 
 
Matbordet i köket har också lite pastell. Glaskupan med fågeln är från Nille, även ljusen...
 
 
Soffbordet har också lite vårfräscha pellisar och
 ljusrosa ljuslyktor och rosa fjärilar från Nille...
 
 
Mysig trälåda från Farmor Towa i Kga. Gammalt fönster bakom och
en gammal soppterrin med konstgjorda narcisser från Lev Vackert...
 
 
 Mina söta Maileg och en annan kanin
sitter på en av stolarna i matrummet...
 
 
Dottern Emelie med mopsvalpen George får vara med igen:)
 

Vårfräscht, men våren är väl snart på väg...

Ljusare tider och ljusare färger inne mår man bara bra av:) Men oj vad vi får vänta på denna vår, igår kväll snöade det här och snön ligger kvar om än slaskig...
 
Till veckan ska det bli varmare och sol och det hoppas jag att det stämmer. Jag är ju sjukskriven igen sen i onsdags, då jag fick operera mig i magen igen. Det har varit jobbigt att ställa sig in på att bli opererad igen, men jag förstår att det var bra att operera bort den troligen godartade cystan på äggstocken. Titthål funkade inte, så nu har jag ett stort sår som ska läka på magen, men jag kom hem igår och jag försöker ta det lugnt och vila mycket.
 
Sen blir det förhoppningsvis promenader och snabb återhämtning:) Jag ville ju verkligen inte bli sjukskriven igen, utan jobba som vanligt med lektioner, skriftliga omdömen och sedan utvecklingssamtal, men det får gå bra ändå. Jag ska bli frisk först!!!
 
Träningen ska jag försöka komma igång med efter någon vecka, men då blir det promenader, längre fram zumba, styrka m.m.
 
Nu vill jag snart bli pigg, så jag kan jobba, träna, uppleva saker och resa snart igen:) Dotterns mops George mår bra och växer och är så go. Jag längtar tills jag får träffa honom igen, senast var i tisdags innan jag skulle operera mig.
 
Ha en fin helg och snart kommer våren som vi har längtat såå efter!!!
 
Varma goa kramar tll er!
Susanne
 
 
 


10 kommentarer:

  1. Men vännen då vad jobbigt! Du har väl haft mer än nog! Krya nu massor!
    Så vårfint du har det.
    Ha en fortsatt trevlig helg! Njut av dina mysiga tidningar!
    Stor kram Agnetha

    SvaraRadera
  2. Såna fina rosa toner är ljuvliga. Du har fixat så fint.
    Nu får du ta det lugnt också så du blir frisk och stark igen.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att du blev tvungen till en ny operation igen, men du ska se att du piggnar till snart nu när du har så bra grundkondition. Här kommer massor av krya-på-dig-kramar,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt med en ny operation för dig. Hoppas att du snart kryar på dig så att du får återgå till vardagen igen. Vilken härlig liten mopsvalp! Min sons önskehund! Längtar också efter våren nu! Kom hem fr Thailand i onsdags och trodde nog att våren hade kommit längre här hemma. Fantiserade om penséeköp och verandapyssel på vägen hem, men, men... KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Det låter jobbigt med såret, hoppas det läker bra och fort. Jag passar sonens nyopade hund och hon har gråtit sig genom natten, så jag kan tänka mig hur du har det. George är jättesöt precis som din dotter. Gillar dina runda rosa kuddar mycket också.
    Kramar och krya på dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Hej vännen
    Evigheter sen jag kikade runt bland alla bloggar.
    Händer mycket här i livet just nu. Hoppas snart få lusten tillbaka att börja blogga igen.
    Hoppas du snart blir kry & kan ut & njuta av våren. Super fina kuddar & färgen är helt i min smak. Sååå gullig lite vovve. Nu Önskar jag dig en härlig vecka '
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  7. Hej! Så härliga bilder! Men gillar den med kaninerna bäst:)
    Önskar dig en skön onsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  8. God morgon!

    Så fint!
    Man har ett visst behov av denna ljuvliga färgen denna årstiden.
    FiNa bilder.

    Ha en fin dag !
    och så klart en Trevlig helg också.

    Kram

    SvaraRadera
  9. så fint du har gjort och visst blir man sugen på pastell och ljusare färger nu när det är vår! Hoppas du känner dig bättre snart och att du snart är i gång igen med både jobb och motion.
    Ta hand om dig kram från vännen Maria

    SvaraRadera