torsdag 18 november 2010

Julmarknad och lite annat smått...

Vårt bord på julmarknaden i Lungsund i helgen...

Dessa vetehjärtan sålde vi slut på, men syr fler... att värma i micron, med ordet "värme".
Finns attt köpa genom Drömmar & Ting...

Gammaldagsmadrasstyg i ett stort hjärta med pärlemorknapp...

Våra stora kransar och en svart linneväska...

Fler kransar...

Våra populära stapelljusstakar, brädor med gammaldagsspikar...

Julstämning med våra vintageljus, hjärtan och tygkorgar...

För att tag sedan köpte jag fina stolskjolar till två av våra nymålade stolar...de sex andra har ett tyg i beige som Lotta hjälpt mig att klä...

Vi är nöjda med våra åtta stolar till matbordet. Nu är allt målat i vitt. Tack min goa sambo som överraskade mig med att måla klart allt!!!

Vår första julmarknad för i år...men inte den sista...

Det var mysigt att stå i en loge i Lungsund på julmarknad, men lite kallt blev det till slut. Det var mycket folk och vi fick en hel del sålt, men naturligtvis vill man sälja mer. Nu på söndag ska vi stå inomhus på julmarknad på Norrgården i Kristinehamn. Det gjorde vi förra året också.
Välkomna till Norrgården söndagen den 21/11 kl. 13-17!!!


Lördagen och söndagen den 4-5 /12 kl. 11-17 ska vi vara med på julmarknad hos Petra i Romantiska Hem. Välkomna till Landbrisen 3 på Strand i Kristinehamn!!!
Annars är det mycket jobb just nu, både det vanliga jobbet och utvecklingsamtal och kvällmöten. Tur att jag trivs så bra med barn och kollegor. Den här veckan har vi jobbat extra mycket med barnboksveckan. Tänk att få välja att läsa mysiga barnböcker i sitt jobb. Jag har bl. a berättat om Astrid Lindgrens liv och läst lite ovanliga böcker av henne som " Draken med de röda ögonen" då fick mina ettor måla sin egen drake. " Allra käraste syster" är också en speciell bok av Astrid. I morgon ska vi läsa om Pippi och sockerdricksträdet och göra vårt eget sockerdricksträd. Frågesport om hennes böcker, tipspromenad och se en Madickenfilm. Till veckan ska vi ta och läsa lite andra böcker av andra författare och skriva fler egna sagor.
På kvällarna hamnar jag i soffan helt slut, puh......... Nu måste jag ta tag i allt inför söndagens julmarknad också...
♥Carpe Diem! Kram Susanne♥


7 kommentarer:

  1. Ni är flitiga du och Lotta. Klart att ni får jobba hårt för att hinna tillverka när ni får mycket sålt. Lycka till med försäljningen i helgen så kanske vi ses hos Petra.

    Kul med Barnboksveckan...bra idé att presentera lite mindre kända böcker för eleverna. Läste en bra bok för lärare F-9 häromdagen. Du kanske känner till den...Vad som än händer...En bok för alla. Läs gärna den och prata mycket om vad de tänker

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad längesedan jag var här! Oj, vad ni har mycket fint på era marknader! Hjärtat i rött, väskan, vill ha! Ni säljer väl inte slut allt..;) skulle så gärna vilja åka på Petras julmarknad, ska faktiskt försöka det!
    Lycka till med försäljningen!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att själv stå och sälja på julmarknader.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Åh vad mycket fina saker ni säljer! Vad duktiga ni är du o Lotta:)

    Vad snäll din sambo var som målade alla stolarna, de blev ju jättebra!

    Ha en trevlig vecka o sköt om dig goa bloggvän!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Åh vad mycket fint ni tillverkat.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Jag tycker jätte mycket om hjärtat jag köpte.
    Mycket fina saker...Önskar er en fin advent.




    Kramizar

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt att kunna njuta av läsning och dessutom göra det på jobbet! Jag kan sitta och leka med bilder...och det är jobb. Hur bra som allra helst.

    Kul med julmarknader. Jag skippade mina iår. Det hanns inte riktigt med, sen tror jag att lusten uteblev iår. Men jag ska försöka besöka någon. Kanske blir det i Alster eller så kanske det blir i Mariebergsskogen. Hade gärna varit på Mårbacka, men just den helgen hade vi gäster.

    Julen har en tveeggad lockelse på mig. Jag både längtar och blir trött av den *fniss*

    Ta det lugnt du kan och lycka till med alla marknader. Det gör skönt i själen av att skapa.
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera