fredag 21 maj 2010

I love vår nyrenoverade hall...

Till slut blev det en tapet från Borås tapeter från "Gardenserien"...

Vår gamla avlutade byrå som jag vill måla vit, nu får en vit duk ligga på så länge...

Den vitgråa tapeten från "Garden" blev såå fin i vår trapp...

Vit panel och gammaldags krokar att hänga på...

Korgarna är vitmålade till hyllan...

En gammal pall från loppis målade jag vita ben på och klädde med "fuskfårskinn"...

Nyrenoverad hall...

Äntligen har vi fått vår hall renoverad, det har jag drömt om länge...nu gick sambon med på det och vi har haft snickare och målare här. Annars hade vi inte varit färdiga än...

Det skulle vara ljust och gammaldags, eftersom vårt hus är byggt 1933. Vit panel var vi överens om, men sedan skulle vi välja tapeter och det var inte lätt. Men vi är jättenöjda med den vita tapeten med grå små bladrankor från "Garden" Boråstapeter. Sambon har målat vår gamla spegel vit, men den har inte kommit upp än, nu vill man verkligen tänka efter innan man spikar i spikar i den fina tapeten...

När jag läst i andra bloggar om deras fina hallar har jag kommenterat att det har varit min dröm och nu är den en verklighet. Tänk vad lycklig man kan bli för en sådan sak. Entrén in i ett hus är ju väldigt viktig....

Nu ska här fixas i på altanen med blommor och allt inför dotterns födelsedag 6:e juni och sambons barns student den 11:e juni. I år ska vi stanna i Sverige på semestern och njuta av vårt hus, trädgård och kanske ta oss många båtturer...

Nästa inlägg ska jag berätta om min mors och min härliga dag på Loka Brunn i onsdags...

Tack för alla goa kommentarer, trots att jag inte varit så flitig på bloggen sista tiden. Jag kommer igen och kikar in hos er snart!!!

Goa kramar till er och njut av lite sommarvärme i helgen!!!

Kram ♥Susanne♥

14 kommentarer:

  1. Sååå snyggt! Vilken fin välkomnande hall! Kan väl bar sucka över våran hall. Men kanske när det är sommarlov...vi får se.
    Ha en härlig helg...hoppas det går att vara på altanen!
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Så fin din hall blev Sussane! Jag förstår att du är jättenöjd, så ljus o fin....Önskar dig en Trevlig o Skön PingstHelg! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Jätte fint!!!Ska bli kul och komma och se..
    Ni fär ha en skön helg..Det är ju varmt fast det regnar lite.



    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Liksom du så har jag bestämt att sluta stressa med bloggen. Jag vill inte att den skall vara en källa till prestationsångest utan glädje och inspiration.
    Er hall blev så fin. Vi har lite samma stuk på vår meni pytteformat. Vågar inte ens tänka på hur det kommer bli när killarna blir större. Vi får nog bygga till en groventré ;)
    Superfina presenter du fick! Skulle inte tacka nej till ett par däckstolar som du fick:)
    Hoppas aytt ni får en varm och skön helg,
    kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev i din hall med ny tapet och målarfärg. Förstår att du är nöjd och njuter.
    Önskar dej en skön pingsthelg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Godkväll istugan!
    Säger bara KANON!!!
    Förstå att du är nöjd, man möts av en helt annan känsla när man kliver i hallen nu,atmosfär av äldre hus.
    Vi höres i helgen
    Kram

    SvaraRadera
  7. Såååå himla snyggt vännen. Vad roligt för dig att få komma hem till denna fina hall....för att inte tala om dina gäster...nu får du kanske duka där :O)
    Kramis Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Vad roligt att höra ifrån dig, vad glad jag blev. Hoppas att du haft en Trevlig o Skön Pingsthelg. Här hemma har vi mest varit ute o grejat nu när vi fått så varmt o fint väder. Det har nästan kännts som sommarlov för barnen....Nu har jag packat det sista till Wilma för imorgon är det dags för hennes resa till Malta med moster. Jag är så glad för deras skull men kommer längta o sakna mitt "lilla hjärta" jättemycket, snyft! Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Hej Vännen!!!!
    Vilken fin hall, ljus o fin!!!
    Ja det är ju så viktigt med hallen det är ju det första man ser då man kliver in!!!
    Ha en mysig söndag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Åh vad fint det blev, förstår att du är nöjd!!
    Tapeten passar perfekt, bra val:)

    Ha nu en skön söndag goa bloggvän!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Hejsan

    Kul att du är inne igen,saknar dina inlägg.

    Hallen blev ju jättefin, du har så rätt, hallen är ju det första som möter en när man kommer hem till någon.
    Men du...jag läste någonstans att det kommer att bli "inne" med avlutade möbler igen....
    nu när vi alla målat allting vitt...hi..hi..
    Byrån kanske ska vara som den är...

    Önskar dig en fin vecka,
    Stor kram Anneli

    SvaraRadera
  12. Hej! Roligt att du vill vara med i min utlottning. Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Så otroligt vacker tapet o en så söt hatthylla! Jättefint! Såklart du ska vara nöjd!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  14. Vad fint det blev! Kul att ni ska vara hemma i sommar då hinner vi träffas. Jag och barnen kommer att vara mesta tiden i K-hamn i år.

    Kram.

    SvaraRadera